Snapchat straffen!

– Straffen for selfiegenerasjonen! 

Det er en stund siden, men jeg gikk gatelangs i byen og vindushoppet, mens jeg var på vei fra a til b. Jeg kikket på menneskene rundt meg, og hadde jeg ikke lært av min mor at det er uhøffelig å stirre, så kunne jeg blitt stående å glane på hvert menneske som passerte meg. Det er som om alle mennesker deler en liten historie om seg selv bare ved å ta et blikk på de.

På en benk satt det en ung mann som etter mine øyne å bedømme var meget “good looking”, på en barsk måte. På ustilling der på benken, løftet han mobilen sin og tok den velkjente selfieposeringen full ut. Det var da jeg innså at selfie virkelig er blitt godtatt i samfunnet. Alle gjør det, og vi har nærmest sluttet å legge merke til at det skjer. Det vises heller ingen skam over å posere i full offentlighet. 

Se bare for deg at du ble hentet rett ut fra tidlig 90’tallet, da kunne du lurt på hva som hadde hendt menneskeenheten. 

Whaat! Menneskene fra framtida går rundt med hva jeg trur er en mobiltelefon, men de er mer opptatt av å ta bilde av seg selv, enn å ringe med den! Hva skjedde? Blir vi så selvopptatte i fremtiden?

Heldigvis har Snapchat funnet den rette straff! Den har gitt oss muligheten til å se hvordan vi egentlig ser ut. Tenk bare på den gangen du var nyforelska sist, du satt kanskje litt tilbakelent i sofaen men en kjæreste liggende med hodet i fanget ditt? “Hello, it’s me .. !” 

Og det er ikke slik at du kan ha unngått denne situasjonen! For det skjer hver gang. En ny notification popper opp og i du åpner Snapchat på mobilen fra navelhøyde, skvetter du til i det bildet på skjermen viser ditt sanne “jeg” litt undenifra og opp. Hah! Der fikk du ditt selvopptatte troll!

For en ting er helt sikkert, selv om vi kan se flotte ut i speilet, eller med mobilkamera i øyehøyde, er det på langt nær slik vi ser ut fra alle vinkler.
La meg demonstrene med fire selfiepose tatt med to forskjellige vinkler.


What, er det slik jeg ser ut? Bilder juger, sa du? Så hva er mitt virkelige jeg? 
 


Prøvde meg på et smil av den søte typen, men undenifra? Ser det mer ut som jeg prøver å holde på en fis? 


Stemmer det! Jeg var ikke så flink til å bruke gom etter at regulereingen ble fjernet.


Jeg trur det er best at jeg gir meg her! 

 

– Speiltvillingene på Facebook – 

16 kommentarer

Siste innlegg