Hjemmesydde antrekk til twinsa

I dag sto Olivia i bare trusa ved siden av meg mens hun ventet på at genserkjolen henne også skulle bli ferdig. Jeg rakk å sy to tights og en genserkjole i går før jeg la meg, og startet derfor med genserkjole nr to etter en deilig frokost i dag. Siden jentene var hjemme kunne jeg ikke få sydd fort nok i følge Olivia som syntes sin søster hadde fått så fine klær på seg. 

Det er vel ikke noe som kan glede et syhjerte mer enn når barnet står tålmodig som få og venter på at antrekket skal bli ferdig. 

Jeg slet med å finne fine stoffer i hver sin farge denne gangen, så jeg endte opp med et stripete jersey i to farger slik at jeg kunne ta igjen fargene på tights og detaljer på kjolen. Det er helt nødvending at jentene har detaljer som skiller de i fra hverandre, både for voksene og barn når de er i barnehagen. Alle vet at Otilie er rosa og Olivia lilla, eller at Otilie er den lysete og Olivia den mørkeste i klesveien. 

For de som lurer så har jeg på dette antrekket brukt stoffene: Stripete, ribb grå og ribb støvet rosa 

En nydelig helg ønskes til alle! 

PS: Ukens DIY er litt forsinket og kommer i morgen 🙂 

– Speiltvillingene på Facebook – 

38 kommentarer
    1. Helt nydelig 😊 Ble helt forelsket, dette hadde vært gøy om du laget mønster av en gang 😊 Lyst og sy dette til jenten min på snart 3 år 😃🎀

    2. Åh de var knallfine!! Du er så flink, når jeg ser sånt så klør det litt i fingrene selv! Mulig symaskinen skal få komme frem igjen snart😊

    3. Så fine antrekk! Det fikk jeg lyst til å prøve meg på:) er det mønster fra stoff og stil?:) jeg er ganske ny i syverdenen, men synes det er kjempe gøy å prøve meg på litt ordentlige plagg, får ikke motivasjon av å bare sy lapper:-p jeg prøvde meg på bukse, og skjønte lite av mønsteret jeg hadde kjøpt, så googlet en del og kom over en video du hadde laget om hvordan sy en bukse, og jeg klarte det på første forsøk på grunn av videoen din! Håper virkelig du kunne laget flere sånne videoer, hvor fu viser trinn for trinn hvordan man skal sy et bestemt plagg!:-) er det mulig at du kan lage flere?:-) ha en fin helg! Klem

    4. Har du brettet ribben nede? Eller hvordan har du gjort det for å unngå “grovkant”, det så så tynt ut 🙂 vil prøve!

    5. Jeg tar av meg hatten for deg Stine, du får til absolutt ALT❤️Kjempe fine klær til jentene har du sydd❤️God helg til deg og din fine familie❤️Bloggen din blir finere og finere dag for dag, moro å følge deg❤️❤️

    6. Du er utrolig kreativ og så flink til å fornye både hus, jentene og deg selv for en billig penge. Skulle ønske jeg var like flink som deg.

    7. Hei! Er det samme mønster på kjolen som du tidligere har lagt ut på bloggen? 🙂 men at du har sydd på litt ekstra nede på kjolen..?
      Tror jeg må inn på stoff&stil.no å bestille litt til mine tvillinger, ikke lett å finne noe matchende lenger (2 år, gutt og jente).
      Ha en fin dag:)

    8. Du er RÅ!
      Utrolig feminine og fine antrekk! Takk for at du linker til hvilket stoff du bruker, j syr noe, men syns d er vanskelig og skille ulike stofftyper til ulikt formål!

    9. Jeg ble først i kjempegodt humør og skulle skrive hvor fantastiske disse klærne er! Men så var de litt for fine, så ble jeg litt misunnelig i stedet :p Haha. De var nydelige!
      Hvordan er mønsteret der hvor knappen/glidelåsen er i halsen? Altså hvordan tegner og klipper du det? Og nederst; Har du bare sydd ribben rett på eller laget rynkekant først? 🙂

    10. Jeg synes du er helt utrolig flink til å sy, så heldige små jenter som får så mye flotte hjemmesydde klær 🙂

    11. Har ikke vært innom bloggen din på en stund, og jeg har fulgt deg siden dag 1. Veldig spesielt å se at jentene har blitt sååå store og ikke minst så pene og søte! 🙂 Klem

    12. Mari: Tusen takk 🙂 Det er selvtegnet mønster 🙂 Enig med deg, syspråket er vanskelig å forstå, så litt bilderbeskrivelse eller en film er enkelere å følge 🙂 Jeg har litt vanskeligheter med filmer fordi dataen min begynner å bli litt går gammel og grå til å jobbe med så store filer.
      God helg 🙂

    13. Cathrine Narum: HAha! Du er søt da, og du klarer å lage det samme selv, så du har vel ingen grunn til å bli misunnelig 🙂

      Denne genserkjolen er lik “hverdagskjole nivå 2” bare at den er genserkort og har det ekstra stykket i bunn. Det er en ribb jeg har brettet dobbelt, så har jeg laget rynkekantet før jeg har sydd den fast i genseren.

    14. Jeg må bare legge til en ekstra kommentar her! Jeg ble så motivert av disse syinnleggene dine at jeg sydde min første tights til Olivia i kveld! Gleder meg til se om den passer! 😀 Bilde kommer på instagram og #skolissykrok etterhvert 🙂

    15. Herre, både håret deres og klærne er alt for nydelige på dem! Du er så heldig som har så fantastiske jenter! Og så er du selvsagt kjempeflink som lager så fine klær til dem 😀

    16. Kjempefine klær og en super blogg å følge! Har kjøpt (fått til jul…;)) symaskin etter å ha blitt inspirert her. Har sydd noen bukser og tightser etter mønster fra stoff og stil, men synes fasongen ofte er litt rar?! Har du lagt ut mønster på tightsen? Kunne du lagt ut bilde av hvordan den er lenger opp også? Skulle gjerne sett hvordan strikken i livet og sømmen der er 😉 Lurer også på om du har noen triks for å få sømmen pen OG rett rundt anklene? Jeg synes det er så vanskelig når buksebena er så smale som på barnebukser… På forhånd takk!

    17. Katrine: Neste syoppskrift er tights 😀 Så da får du snart se hvordan jeg velger å sy de 🙂 Jeg er også enig angående mønster fra stoff og stil, det passer ikke så godt til mine jenter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg