DIY koselig påskefat

Med et stort utgangspunkt i gjennbruk fikk jeg i går laget et påskefat i hvitt og sølv.

Litt ekstra eggerøre, eller en omelett er det som skal til for å få de fine eggene til dekorasjon. Noen av eggene har jeg laget hull i topp og bunn, for så å blåse ut innholdet. Andre har jeg hakket hodet av som når vi spiser kokte egg. 

Fatet er en dekktallerken fra Nille, som jeg også hadde liggende i skapet. Det store påskeegget er et gammelt fargesprakende egg som jeg har malt. Og stearinen i eggene er gjennbruk av et gammelt kubbelys. 

Maling og et sølvbånd var alt jentene og jeg handlet i går formiddag. 


Jeg tenkte jeg like gjerne kunne vise hvordan jeg gikk fram: 

Først malte jeg eggene litt forskjellig med en sølvmaling. 

Når eggende var tørre kunne jeg dandere de på et fat. Jeg brukte limpistol til å sette eggende slik jeg ønsket de.

Jeg smeltet litt stearin i en kjele. 

Og fylte eggene med stearin som jeg allerede hadde lagt en veke i 

Når stearinen var stivnet og det store påskeegget var malt og tørket, kunne jeg sette i noen blomster i de tomme eggeskallene og tenne dekoren på stueburdet. 


 
God påske! 

– Speiltvillingene på Facebook – 
 

14 kommentarer
    1. Hei! Knall fint!
      Vi lagde lys av eggeskallene for en stund tilbake, og opplevde dem som utrolig brannfarlige. Vi pleier ikke å gå fra levende lys i utgangspunktet, men opplevde at om en gikk inn på kjøkken for å hente noe for så å komme tilbake til stua 1 min etterpå så stod eggeskallet i full fyr. Dette kunne også skje mens vi satt i stua. Så vi måtte bare kaste dem da det ble mer skummelt enn pent.. 🙁

    2. Veldig koseli påskepynt, stilig og fint.. Et bra tips til påskepynt som faktisk ikke er gult, så nå vet hvertfall jeg hva jeg skal gjøre i ettermiddag☺️
      Lurte på om du er blitt ferdig med barnerommet til jentene dine? Mulig du har laget et innlegg på det uten at jeg har fått det med meg?

    3. Emilie: Tusen takk!
      Æsj, da. Fint å høre, så skal jeg i hvert fall være veldig bevist på dette. Vil jo ikke starte noen brann heller. ! Skummelt.

      Synes det er så mange som lager det, så jeg har nok antatt at det ikke skulle være noen fare med tanke på brann, men igjen, det er første gang for meg 🙂

    4. Linda: Ja, ikke sant. I år har det rett og slett ikke blitt gult hos oss, rett og slett fordi jeg har så vanvittig mye blomster etter bursdagen min i hvitt 🙂

      Neeei! Gud, jeg er ikke ferdig med det som står på planen, så selv om det er et fullt funksjonabelt rom, er det ikke klart til bilder 🙂

    5. i og med at det tydeligvis er svært brannfarlig dette så burde du redigere eller fjerne innlegget, er jo ikke alle som leser kommentarene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg