Vil du være min forlover?

 
Etter bursdagsfeiringen av jentene som var på søndag var det mye restekaker jeg trengte hjelp til å få spist opp. Det var min perfekt anledning til å invitere to av mine fineste venninner på besøk. De visste ikke da at de ville bli servert mer enn kaker. 
 
Et av de største spørsmålene etter forlovelsen er vel kanskje – hvem vil jeg ha som forlover i bryllupet? 
 

Jeg var ikke sen med å vite hvem det sto i mellom, men så innså jeg ganske raskt at det var umulig å kunne velge mellom de to “kandidatene” mine: 

 
Stine, min bestevenn fra den bitre begynnelse av livet, ei jentene jeg møtte for første gang da mødrene våre møttes på barseltreff. Hun som var min beste venninne allerede fra barnehagealder, og som jeg videre delte livet med som en halvsøster de neste årene av livet. Hun som jeg ferierte med og delte de dypeste minnene med. Hun som jeg kunne falle gråtende om på skulderen i de tøffe ungdomsårene, hun som jeg først fortalte om graviditeten. Hun som i dag er fille tante til mine barn, og jeg til hennes. 
 
Eller var det: 

Kaja, hun som jeg alltid kunne rusle bort til når jeg kjedet meg hjemme som barn. Hun som bodde i samme byggefelt, og som jeg gikk i klasse med fra første klasse på barneskolen, hun som jeg fortsatte å gå i klasse med de neste 11 1/2 årene, og hun som jeg gikk på samme skole med i 14 år. Hun som tok avstand fra meg da jeg kjørte meg fast i en dypt og vondt spor, men som åpnet opp armene da jeg ba om unnskyldning. For da ett år var gått uten kontakt med denne livslange bestevennen klarte jeg ikke å holde det ut mer. Hun som jeg har bodd med i ett år, og delt tusner av timer med i stallen. Hun som mine barn forguder, og hun som er som mitt dop i hverdagen. 

Slike venner kan man bare ikke velge i mellom, og derfor måtte jeg spørre de begge to, så klart med et lite skjult kamera for å bevare minnet 😉 :

 
PS: filmen har to lydspor, som gjør at YouTube har sperret visninger fra mobil. Har du problemer med å se filmen må du se den fra innlogget youtube-app, eller via data og ikke mobil. 

Det er #lykke ! 


– Forlovelsesplanlegging via Facebook – 

14 kommentarer

Siste innlegg