Lage fane

Da var jeg omsider ferdig med flere timers arbeid i denne 17.mai fanen. Hipp hipp hurra! 

Barnehagen har kommet med forslag til utseende, og farger, så da håper jeg de blir fornøyde med det endelige resultatet. Sirkelen i midten med barnehender i regnbuens farger er en indikasjon på en jordklode, og at barnehagen er en flerkulturell barnehage. Jentene startet sitt barnehageliv i Skjeggestadåsen barnehage, og derfor ble vi også godt kjent med den. Denne jordkloden passer veldig godt til fanen for det har startet barn fra mange land, og de ansatte har helt klart møtt mange utfordringer med barn og foreldre som ikke snakker norsk eller engelsk, men utfordringene har de tatt på strak arm og mye kan løses med kroppsspråk. 

Stjernene på fanen indikerer de forskjellige avdelingene, det er to stjernebilder; Storebjørn og Lillebjørn, i tillegg er den litt større stjernen øverst under  “GG” Polaris stjernen som er den tredje avdelingen. Stjerner er tema som barnehagen bruker i læring, så jeg likte forslaget fra de ansatte godt, samtidig som det har vært gøy å lage skisser og forslag til det endelige utseende. 

Nå er det en times trening på meg, før jeg skal overlevere fanen til barnehagen. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

10 kommentarer
    1. Nydelig fane 😀 Du er så flink. Men syns det var litt vanskelig å se “Å” en for den var så mørk. Men ellers var den kjempefin

    2. Karina: Ja jeg vet, men med blå bakgrunn og regnbuensfarger blir en bokstav litt mindre synlig enn de andre ^^, Litt enkelere å se i levende live heldigvis 🙂
      Tusen takk

    3. Så flott den ble. Du får til alt du tar i du:-) Nå blir det mange både store og små som blir glade, og to flotte jenter som blir ekstra stolt over mammaen sin. god helg.

    4. Hei. Først: kjempefin fane😊.
      Jeg har fått i oppdrag å lage fane til barnehagen der jeg jobber. Jeg har kunstnerisk bakgrunn, men ellers er dette helt ukjent farvann. Hvordan laget du selve fane-skjelettet?
      Og brukte du tekstilmaling? Trykkeri? Tar gladelig imot litt tips, da det er vanskelig å finne på nett synes jeg.

      1. Jeg har brukt tekstilmaling, hendene i regnbuefargene er laget ved at jeg først malte et hvitt lerret i regnuefarger, for så å legge på hender og klippe de ut. Så har jeg brukt strykevliselin for å feste hendene. Skjelletet er laget at runsstokker kjøpt på monter 🙂

    5. Hei. Hvor får man kjøpt slike bånd som du har på sidene? Jeg skal lage fane til barnehagen og leter meg ihjel etter det 🙈

    6. Så fin! Har du lagt dobbelt stoff i selve fanen? Eller hvordan har du fått den “stivet av” slik at den ikke bøyer seg i vinden?😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg