17. mai frisyre

Når bunaden skal på bruker jeg alltid å lage en frisyre med fletter. Fletter passer kjempe godt sammen med bunaden, og siden det er uendelig mange flettemuligheter er det også mange ulike frisyrer med bruk av flette som passer godt sammen med bunad. 
I år har jeg allikevel lyst til å sette opp håret uten fletter, og etter å ha fått et hårtips jeg fikk lyst til å teste ut, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne delle dette med dere. 

For spør du meg er det å sette opp håret ganske vanskelig, men selv om denne frisyren kan se avansert ut, er den utrolig enkel! Hårlengde trenger ikke være så langt som mitt hår. Bare håret er skulderlangt er denne frisyren enkel å få til. 


Det du trenger:

Steg for steg: 

1: fest panneluggen med noen hårnåler litt godt tilbake. 

2: Dra så to pekefingere igjennom håret litt under luggen som fra før er festet bakover, på de måten får du med litt mer hår enn bare luggen.

3: Fest håret med en strikk. 

4: Stikk fingeren igjennom håret rett før strikken, dra hestehalen igjennom hullet fra undersiden til det blir en løkke

5: Løkken fester du på innsiden med hårnåler. 

6: Ta for deg en ny seksjon hår, og samle de i en ny hestehale.

7: Gjør det samme som med den første; dra hestehalen i gjennom håret før strikken, lag en ny løkke og fest med hårnåler. 

8: Til slutt tar du resten av håret i den tredje hestehale og gjør nøyaktig det samme. 

9: Den siste halen som henger ned etter du har festet den tredje løkken med hårnåler, dytter du helt inn i løkken før du lukker igjen “hullet”.

Veldig enkelt, og veldig fint! 

Pynt frisyren opp med blomster om du ønsker, og frisyren passer like godt til et bryllup. 

– Se flere av mine hårtips 


– Speiltvillingene på Facebook –
 

13 kommentarer
    1. Den frisyren likte jeg, og det så jo ikke vanskelig ut å lage heller. Nå blir det bare å finne ut av hvor enkelt det er å gjøre den på seg selv 🙂 Ønsker deg en fin dag videre!

    2. Det ble skikkelig fint! Du kler virkelig oppsatt hår. Har du tenkt noe på hvordan frisyre du vil ha til bryllupet? Altså oppsatt hår eller løst? Hadde vært spennende om du ville lagt ut sånne fine frisyrer litt nå og da, ditt hår kan man jo gjøre alt med siden det er så langt. Heldig! 🙂

    3. Kan du kanskje filme denne prosessen? Skjønte ikke hvor (og hvorfor) du fester hårnålene før på siste delen. Og mitt resultat så ikke i nærheten av ut som noe jeg ville gått ut døren med på nasjonaldagen og i bunad😅 Det så rett og slett ut som en dagenderpå-frisyre som passet best med grå joggebukse, stor hettegenser og uten bh😂 Blir vel den vanlige rotfletta (pariserflette)..du er heldig som er flink med eget hår! Personlig best me alle andres, og har kun brødre😬
      Ellers, ha en flott 17.mai ☺️🇳🇴

    4. Du har så nydelig hår 😀 har du lyst å legge ut video når du fletter jentene? Har stoore problemer med å flette jenta mi, så vært greit å sett hvordan det skal gjøres 😀 hun er så hårkjælen og mamman er ikke akkurat så dreven på det med fletting, men har veldig lyst å lære 😀

    5. Tonje: Tusen takk 🙂 Det ligger utrolig mange flettefilmer på youtube 🙂 Om jentene sitter foran tv er det lettere å flette pent, da glemmer de litt at det lugger, og hodet står still 🙂

    6. Jeg blir så imponert over deg! Du er en skikkelig altmulitgdame og det virker som du ikke kan litt om alt med alt om alt! En skikkelig inspirasjon er du! Vakker og flink til det meste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg