Prosjekt Kanin paradis

Med stadig dunkende vond finger er det overraskende lite jeg får gjort. Hånda med den klemte fingeren bør helst være hevet til himmels og holdes i ro, om jeg prøver på noe annet skriker den smerteskjærende i protest. Med høyrehånd ute av drift må venstre trå til, men det viser seg at finmotorikken i min venstre hånd samsvarer med mine barn på tre år. Jeg har knust en tallerken, jeg pusser tennene mer med hodet enn hånda og alt er generelt ganske så latterlig vanskelig. 

Jeg må si jeg er glad for at vi ikke skal være hjemme på 17.mai, ettersom kaoset inne er noe jeg ikke orker å gjøre noe med. I stedet har BT og jeg satt fokuset på uteområdet vårt. Nå som jentene er litt større synes vi det er på tide å få litt flere dyreraser til gården vi bor på.

Jeg kan jo ikke si jeg er til spesielt stor hjelp ute heller, kun som psykisk støtte, sjefsavgjører og bollebringer. Noe som er utrolig frustrerende da jeg liker å bruke hender og kroppen like mye som hodet. 

Vi er i full sving med å lage plass til kaniner, og slik planene våre er, trur jeg en hver kanin vil drømme om å flytte inn til oss.

Nå skal det fortsettes på kaninparadiset! For jentene gleder seg i det vide og det brede til å bli kaninpassere. 


Speiltvillingene på Facebook – 

 

 

12 kommentarer
    1. Ser ut som det blir fantastisk! Adopterer du kaninene eller hvor får du de fra?😊 Har selv hatt flere kaniner fra dyrebeskyttelsen ogsånt og anbefaler det! Noen trenger litt ekstra tid til å bli tamme, men det kommer seg med tiden hvis man bruker mye tid sammen med de! Kaniner er fantastiske dyr 🙂 De to jeg har nå er veldig tamme og blir bare mer og mer kosete med årene. Kommer når jeg roper ogsånn, kjempe koselig.

    2. Hei:)
      Du har en veldig fin blogg, og pågangsmot. Du inspirerer meg, og du virker som en veldig flink mor. (Jeg er sjalu på at du er så flink til å sy)
      Jeg har selv kanin og så at dere også skal skaffe kaniner. Anbefaler deg å melde deg inn i gruppen ”den store kaninboka” på facebook. Der står det mye nyttig og du kan spørre. Er også linker til grunnkurs for kanin, hvordan de skal spise, bo osv der 🙂

    3. Anonym: Vi har ikke sett ut noen kaniner enda, men jeg vil at de skal være små, slik at både de blir vandt med små barn fra starten av, og at jentene får være med på deres utvikling 🙂
      Veldig gøy med kaniner 🙂

    4. stine: Hei 🙂 Så koselig å høre, tusen takk 😀

      Takk for tips, måtte melde meg inn i gruppa! Morsomt å lese, det begynner å bli en del år siden jeg hadde kanin sist, og selv om jeg i ettertid har studert innefor dyr, så er det nok mye jeg har glemt, og mange tips jeg kan få 🙂

    5. Så koselig! Jeg fikk selv kanin da jeg var på alderen til jentene dine. Pappa brukte mange timer og lagde den flotteste kaninplassen jeg noen gang har sett 🙂 Sorgen ble dessverre stor, når det etter en tid ble hull i plastnettingen som vi hadde som tak, og reven kom og tok kaninen 🙁 Pass på å ha de innelukket under tak om natten, så får ikke jentene dine noen overraskelser.
      Gled dere, og kos dere med verdens beste pelsdotter <3

    6. Så utrolig koselig med kaniner, gleder meg så mye til å se det ferdige resultatet av kanin paradiset deres <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg