Hjem fylt av Syrin

Er det ikke merkelig at det blir mest rotete inne på de dagene man tilbringer mesteparten av tiden utendørs? 
Slik er det i hvert fall her, men det er vel fordi jeg ikke går å smårydder når jeg ellers går frem og tilbake i huset, og i stedet skyndter meg ut igjen så fort det er mulighet før jeg har rukket å rydde bort rot og skrot. 

I dag tok jeg en liten runde for å få ting til sin rette plass igjen, og de gamle 17.mai blomstene ble byttet ut med Syrin. Jeg har faktisk fylt hele huset med Syrin. De er ikke bare vakre å se på, jeg kan også jukse meg til duften av nyvasket hus og late som det er gullende rent. 

I hagen har Syrin busken vår vokst seg stort som et tre, og jeg kan ikke annet enn å elske det, siden jeg da kan plukke med meg uendelig mengder inn på våren uten at Syrin busken ser skabbete ut av mangelen på blomster. 

Miffi og Kløver ble godt fornøyd med noen kløverblader, litt løvetann og bjørk !


 

<3


– Speiltvillingene på Facebook –

18 kommentarer
    1. Regner med du allerde vet, men sier det likevell 🙂
      Vær veeeeldig forsiktig med grønt du gir de, er så alt for lett at de blir dårlige i magen å da går det ofte bare en vei 🙁
      Så litt grønt nå og da, ikke hver dag 🙂

    2. Julie: Nå har jeg lest meg en del opp for forhånd, fordi det nå er mange år siden sist jeg hadde kaniner, og den gang da var det ikke like mye kunnskap tilgjengelig slik som nå.

      Mine kilder forteller noe annet enn deg, så jeg lurer på hvor du har dine kilder fra ? 🙂

    3. Har to kaniner på to år, de får masse grønt hver dag, de er i tillegg i utebur en god del hvor de har tilgang på dette. Aldri vært dårlige i magen. Er vel heller pellets man skal være forsiktig med.

    4. Tonje: Topp 😀 Jeg pleier å tenke: Det enkelste er å tenke hva som er naturlig for en kanin i det fri, jo planter og grønt de finner ute. Siden vi har de i et mindre område med færre valgmuligheter er det greit å sublimere med en pellets slik at de får i seg alle næringstoffene de trenger 🙂 Så du har helt rett, men kaninen skal tilvennes grønt litt gradvis om den bare har spist høy og pellets over en periode 🙂

    5. Ser jeg formulerte meg litt feil, var ikke meningen. Mente at man bør være forsiktig i starten med grønt pga tilvenningen og at det første gresset som kommer er ekstra “sterkt” for magen hos de små. Men husker nå at det ikke er så relevant for dere da dere har fått grønt gress for lenge siden, mens jeg her oppe i nord knapt har fått det enda😅
      Vi har kaninoppdrett på gården så er der i fra jeg har mine “kilder”, at de må tilvennes forsiktig, og at gresset på våren bør man være ekstra obs på 😀
      Kaninene dine er i de beste hender, ønsker dere masse lykke til videre med de søte små 🙂

    6. Sååå søte kaninbabyer!!! Syriner lukter nydelig, lukten gir meg alltid litt hjemlengsel fordi det står et sånt tre i hagen til foreldrene mine.

    7. For noen søte niniser <3 Jeg tenker som deg, de skal spise mest mulig naturlig. Slik har iallefall mine kaniner levd i alle år. Hadde to som var hekta på banan, det er kanskje ikke så naturlig for kaniner å spise men herregud så søte de var når de smattet det i seg!

    8. KAtarina: Ja er de ikke søte <3 Ah, ja, helt himmelsk! Elsker slike duftminner <3 Min favoritt er en blaning av kaffe og tigerbalsam! Haha, lukter jeg det er jeg rett tilbake i huset til farmor og farfar som barn, begge døde alt for tidlig 🙁

    9. Så herlig blogginnlegg! Må bare si at jeg blir så oppmuntret av å titte innom her, og lese og se fine bilder. Får lyst til å flytte et sted som er mer landlig og få flere dyr! 🙂

    10. Så flott! 😀 Jeg er også veldig glad i syriner! De er nydelig og lukter så godt! 😀 Vi har 6 store trær, en stor busk og noen småtrær som har kommet opp litt her og der :p 🙂 Noen lilla og noen hvite 🙂

    11. Hei Stine!
      Jeg er også veldig glad i syriner, nok til at jeg gjerne vil ha dem inne som ute hele syrinsesongen. Men jeg synes alle jeg tar inn blir så triste og begynner å henge med hodet og visne allerede etter noen timer inne – og etter et døgn må jeg kaste dem ut igjen 🙁 Hva gjør du for å holde liv i dem? Har prøvd både med plantenæring i og uten, og det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg