Ryddig og rent? – Langt i fra!

Med telefonen i den ene hånda gikk jeg rundt i huset stadig mer frustrert, mens jeg lette etter den ene skoen som var søkk borte, det er nok snart to år siden.. – Hva er det du driver med egentlig? Spurte pappa igjennom røret. – Jeg leter etter den ene skoen min, det var bare en igjen der jeg satte de i fra meg i gangen, svarte jeg.  Til svar fikk jeg latter og et letetips: – Da er det bare å lete over alt innen en meters høyde, så finner du den nok. 

Det gjorde jeg også, men nå blir leteområdet stadig høyere enn 1 meter over bakken, og det gjelder ikke bare bort gjemte ting lengre. 

For med småbarn i hus har vi kun hygeniske områder, la meg si, halvannen meter over gulvet. Jeg innså ganske raskt den dagen jentene begynte å stabbe rundt på sine to bein at jeg: 

1: Kunne lukke øynene for skitt og smuss.. 
2: Kunne begynne å vaske oftere! Og ikke oftere som i 1 gang i uken i stedet for en gang i måneden, men som i hver dag i stedet for en vaskedag i uken. 

Jeg gikk for det første! 

Jeg vet ikke om det er riktig av meg å anbefale det første alternativet, men velger du det, så er det ett og annet du må regne med: 

La meg bare si det slik, vil du som gjest komme til et noe renere hjem enn dette så må du komme tidlig fredagsmorgen. Torsdag er husvaskens dag, og jeg garanterer ikke at det er flekkfritt når helgen ringes inn. 

Og til deg som kommer på besøk: 

 

Ring på! 
Vent 5 minutter – Vi panikkrydder! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

17 kommentarer
    1. Hahaha, godt å se at det ikke bare er vårt hus som ser slik ut! 😉
      Var litt usikker på om det var jeg som ikke var “flink nok” til å vaske, men det er kanskje normalen når man har barn i den alderen 😉
      Takk for at du deler!

    2. Hahaha! Sånn er det her og! 😛 Bortsett ifra at jeg støvsuger 1 gang i uka, men svært sjelden vasker 😛
      Det nederste sitatet så jeg på et skilt en gang 😛 Jeg tenkte å printe det ut og henge det på døra 😛 Ha en fin uke 🙂 Jeg regner med det er rent nå, ettersom det er torsdag 😉

    3. Haha 😀 trengte denne. Hilsen mamma med tvillinger på 8 måneder. Og hvite tripp trapp-stoler fulle av matrester.

    4. Dette gjorde meg lykkelig å lese!! 🙂
      Jeg er singelmamma til en liten søtnos, og det holder seg ryddig i 15 min. Max! Føler ikke jeg gjør annet enn å enten rydde eller stirre på rot.
      Godt flere kjenner til den 🙂

    5. Ååååh, jeg applauderer deg !! Det med den evinnelige tripp trapp stolen som ALDRI er ren trodde jeg bare det bare var meg i hele verden om – men jeg bare klarer ikke å forstå hvorfor den aldri blir helt ren 😀 hahaa – takk for et innlegg som fikk meg til å trekke på smilebåndet før helgen 😉
      Og god helg <3

    6. Cathrine Narum: Shitt pomfritt. Da må jeg si Olivia er ganske flink til ikke å dra med seg møkk inn, hvis støvsugeren er nok 😀
      Må lage det på et skilt selv og henge på døra! Er jo akkurat slik det er. Haha

    7. Haha, vi er ganske nøye på å ta av oss skoene i gangen, osv 😛 Og jeg nevnte ikke noe om at det er så veldig rent :p De rommene som ikke er pusset opp er det så innmari kjedelig å vaske, for det blir aldri rent uansett. Da vi flyttet inn skrubbet jeg hver cm av kjøkkengulvet med skurekrem og salmiakk, og så vasket over med grønnsåpe. Da Olivia mistet noe på gulvet like etter og jeg tørket det opp med hvitt papir ble papiret helt brungrått. Så jeg har nesten gitt opp å vaske gulvene i de rommene som ikke er pusset opp enda :/ Vi bor i et veldig gammelt hus, og fra perioden 2007 til 2013 ble det omtrent ikke vasket her i det hele tatt. Det har satt sine spor dessverre.

    8. Hvite trip trap stoler ja… De har jeg helt gitt opp å vaske med klut. Nå om sommeren har jeg begynt å spyle den med hageslangen. Funker som bare det!

    9. Cathrine Narum: Kjenner følelsen. Det var slik det var her også, det gamle så ikke rent ut uansett hvor mye jeg vasket, så da var det ikke så spennende å vaske heller 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg