Med fire barn i hus

I natt har vi hatt overnattingsbesøk av to nydelige tuller, ei jevnaldrene med jentene, og ei lita tulla på 9 måneder. Det kunne jo gå den ene eller den andre veien det, og vi fleipet med at det å ha en liten i hus enten ville virke som et prevensjonsmiddel, eller det ville få babyhjertet mitt til å banke enda hardere. Gjett om det ble det siste da! Gud, så kos det er å ha en koseklump i hus igjen, som bare smiler, spiser og sover. Og med en ekstra lekevenn til jentene har vi knapt hørt fra de, annet en latter og rollespill-lek i det fjerne.

Det var kos fra jentene kom til de dro, men jeg skal være ærlig, jeg er trøtt i dag! Alle fire jentene la seg som tente lys i går kveld, og da klokken var 20:15 var alle i dyp søvn. Selv kom vi oss ikke i seng før klokken 24:00 og fra da av var det flere oppvåkninger igjennom natten. Da de tre jentene på jenterommet våknet klokken 7 om morgen og kom inn og vekte lillesnupp, BT og meg visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle få opp øynene. Jeg tenkte over de gangene jeg hadde våknet, stått opp og trøstet, og innså en liten detalj – Ungene hadde sovet fantastisk bra! De hadde sovet som steiner i 11 og 12 lange timer, med kun én oppvåkning (hver), på ulike tidspunkt 😉 

Så det å ha fire barn i hus er himmelsk, men fire barn som våkner om natten føles langt mer ut enn to. Haha.. 

Jeg føler hele tiden at jeg hadde babyer for bare ett par måneder siden, men denne helgen skjønte hjernen min at det var litt lengre siden. Plutselig ante jeg ingenting om hvordan rutiner smårollinger har og hvordan mat de kan spise, eller om jeg kunne gjøre sånn og slik. Det var like før jeg begynte å google, men tok til vettet og spurte mora i stedet. Haha. Gosh som jeg savner å ha slike deilige babyer i hus! 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Mine minste småsøsken og mine bonusbarn var godt kjent med hverandre før jeg kom inn i bildet. De ble født tripp trapp tresko, med alder 5, 6, 7, og 8. Også er det annenhver, så bonusdattra er åtte, lilebror på sju, bonussønn på seks og lillesøster på fem. Men det å ha de i hus er både en kamp og en glede. Men sist de var på besøk var alt bare fryd og gammen. Det er mine to som krangler mest, også er de blitt så gamle at de får med hverandre på pøbelskap. Men det er ett vakkert eventyr å kunne sette seg ned å bare høre på at de leker. Noe de gjør nitti prosent av tiden 😉 fire barn er ikke noe problem, så lenge det er fire glade barn 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg