Kreativitet ..

– Har kreativiteten stoppet? Når var det sist ett syinnlegg, og hvor ble det av de ukentlige DIY-innleggene? 

Jeg var så godt i gang med rutinene om å sy nye plagg og produsere noe nytt ukentlig, men så falt alt i fra. Eller det er i hvert fall slik det ser ut, og på en måte stemmer det jo. Jeg har ikke sydd et nytt plagg siden mai, men jeg har ikke prioritert, for det er prioriteringer det handler om. Til tross for at jeg knapt ser på TV eller at jeg lar andre tidstyver sjele min tid så har jeg ikke fått til å gjøre alt. 

Jeg har løpt ut så fort jeg har hatt muligheten, stått ute i stekende sol, og regnvær, mens jeg har saget, skrudd, spikret, malet, spadd og gjerdet. Jeg har brukt så mange timer på kaninuteplassen at det ikke har vært timer til noe annet. 
Som min samboer har sagt til meg et dusin ganger nå mens jeg har stått opp ned i kaninhuset: 

– Du overlater jo ikke akkurat noe til tilfeldighetene, eller velgen de enkle løsningene. 

Nå er det mye som er ferdig, men fremdeles flere timers arbeid igjen, og den siste uken har jeg jobbet med å lage en lukket utedel som kaninene kan ha fri tilgang til fra huset sitt når vi ikke er hjemme. Dette beskytter de fra rovfugler og rovdyr som kan luske forbi. Vi har lagt ny jord oppå nettingen i bunn av den lukkede utedelen og nå veter jeg på ny at gresset skal gro.

– Skal du lage en hønsetrapp ned fra viduet da eller?, spurte BT da han kom å kikket på mitt siste arbeid. 

– Ja, det blir som en hønsetrapp, men jeg lager den med vinkel for at det skal bli litt finere og ta litt mindre plass tenker jeg, svarte jeg 

– Ja, ja, det er det klart at du skal det. Å gjøre noe raskt og enkelt ville jo vært helt sinnsykt! Svarte han og lo.  

De to små er veldig glad for å kunne hoppe ute, så det skal bli godt å få alt ferdig så jeg ikke trenger å passe på at de løper sin vei. 

Inne er det også litt igjen, men Miffi og Kløver har flyttet inn i hula si. Mitt siste tilskudd er den hjemmelagde høyhekken, så må jeg få laget et stativ til vann- og matskål, samt en hylle som maten kan stå på så jeg slipper å bære det ned fra garasjen hver dag. 

Kreativiteten min har ikke stoppet, og jeg lover at om litt er jeg tilbake med syinnlegg og raske DIY’s igjen. Jeg elsker jo alt jeg kan gjøre med hendene! 

 

21 kommentarer
    1. hahah “- Har kreativiteten stoppet?” er jo som å spørre om fisker puster med lunger haha :p Jeg er som vanlig IMPONERT av deg!! 😀 Du er såå flink!!! Syns nesten det er litt fint når det ikke er for mange DIY innlegg, føler meg så håpløs hahaha Keep up the good work, Stine 😀

    2. Hei!
      Utrolig fint det hadde blitt!
      Har selv kaniner og jeg bare elsket høyhekken din!
      Hadde blitt såå glad om du lagt ut fremgangsmåte og mål på denne, veldig lyst å lage en selv, men er ikke like kreativ hehe…

    3. For en jobb du har gjort med kaninparadiset! Så heldige kaninene er, gleder meg å se at dere tar så godt vare på dyra og gir de et sted hvor de kan bevege seg masse 🙂

    4. Fyyyyfaen!!😮 Noe SÅ FLOTT!!😃
      Kløver og Miffi er kjempe heldig💕
      Skulle ønske jeg hadde kreativiteten din og den evnen du har til å få alt så fint

    5. Kjempefint !! Bare er lite tips som vil gjøre det lettere for deg, sett en dokasse med fyringspellets under høyhekken:) kaniner gjør nemlig fra seg mens de spiser , og er renslige så da slipper du rundt i hele huset 👍😊😊 flis er ikke bra for luftveiene til kaninene , så ville byttet ut den med teppe eller halm 🙂 dette er ikke kritikk altså , bare et tips :))

    6. Så fint det blir!
      Vil bare informere om at selv om det er hjemme, tar det ikke lange tiden for en hønsehauk å stupe ned etter en liten kanin. Det tar kanskje ti sekunder, så er den vekk.
      Ville lagt netting over hele kaningården. 🙂

    7. Helene Viktoria: Det er det helt klart 😀 Men jeg har ikke delt de ukentlige DIY innleggene som jeg tidligere gjorde, siden det har tatt såpass med tid, og jeg ikke har følt det passende å vise: hvordan skru sammen planker 😀

    8. Marlen: Hahaha! Jeg måtte faktisk lese kommentaren din høyt for venninnen min på besøk, da jeg måtte forklare min egen latter ut av ingenting. Herlig og morsom vri på tilbakemeldingen 🙂 Tusen takk.

    9. Anita: Det er ingen tvil om at det er to heldige kaniner som får bo med oss på et så stort område 🙂 Men samtidig føler jeg at kriteriene for å ha dyr er at man må ha plas, tid og penger til å ha de – uansett dyr 🙂

    10. Stine: 😀 Tuuusen takk ! Jeg trudde vel ikke jeg hadde mange av de “evnene” jeg har i dag før jeg flyttet på gården og måtte gjøre ting selv for å få det gjort 🙂 Utrolig hvor mye man lærer av å prøve 🙂

    11. Anonym: Takk for tips 😀 Jeg har det i tankene, men har ikke fått anledningen til å handle enda, så da ble det flis midlertidig siden det er noe vi har 🙂

    12. Oda: Takk 🙂 Vi kommer ikke til å legge tak over hele. Jeg har prøvde å sjekke opp litt, og stort sett så går det bra. En hønsehauk må også ha ganske stor plass for å angripe og klare å lette fra bakken igjen, så med tær og andre hindringer håper vi at det går greit. Vi har i hvertfall aldri sett noen hønsehauker flyende rundt når vi er hjemme, og jeg er jo stort sett alltid her 🙂

    13. For noen heldige små kaniner! Veldig bra at du gir de masse plass, for det er fremdeles noen som mener de har det optimalt i små bur..
      Angående flis, så fører ikke det med seg problemer med kaninenes luftveier, så du kan med trygghet bruke det, eller evt skifte til noe annet 🙂
      Men fra en kanineier til en annen; å legge lokk på høthekken kan være en god idé, slike steder er en fin sitteplass, og man slipper unna faren med at de setter fast føttene i selve høyhekken.
      Stå på videre med det du gjør, huset ser heeeelt fantastisk ut, og jeg er sikker på at alle små og store koser seg masse! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg