Tips til enkel sommerfrisyre med blomster

– Blomsterdate med barna –

Da jeg bestemte meg for å plukke inn blomster så jentene og jeg kunne ha en kosestund sammen og være kreative på samme tid, var jeg veldig usikker på om det var en aktivitet de var store nok til å være med på. Jeg vet at de ikke ville klare å surre ståltråd for å feste blomster og lage blomsterkranser, men jeg tenke de ville synes det var gøy å plukke ut de blomstene de ville ha i kransen sin. 

Jeg trur vi ble sittende i nesten to timer med blomsterdekorasjoner, og samarbeidet var langt bedre enn jeg hadde sett det for meg. På Sankthans-feiringen i går, spurte alle om det var jeg som hadde laget blomsterkransene, og om igjen måtte jeg rette det til at vi hadde laget de sammen. 

Jentene fikk en saks og fant frem blomstene de ville ha. De klipte opp en etter en blomst i riktig lengde før de ga de til meg som kunne feste de på kransen. 

Kransene skulle på hodet med det samme de var ferdige, og de skulle ikke av før de hadde fått vist seg frem til alle familiemedlemmene sine senere på kvelden. 

Jeg hadde også lyst på blomster i håret, og etter å sett en video på Instagram tidligere, fikk jeg lyst til å prøve ut det videoen viste: En enkel oppsats med en blomstersnor. 

Jeg festet blomster lags en ståltråd på omtrent 120 cm. Da den var ferdig surret jeg den en gang rundt hodet og festet enden til blomstersnoren, slik at det dannet en krans. Den lange enden snurret jeg noen runder rundt resten av håret, så snurret jeg håret med blomstene opp i en knute i nakken som jeg festet med hårspenner. 

– Skal du ha blomster i håret ditt i helgen? 


– Speiltvillingene på Facebook – 

24 kommentarer

Siste innlegg