Daisy Dress til Olivia

Fredag kveld sydde jeg en ny kjolemodell – en ny kjole til Otilie. Nå har jeg blitt ferdig med kjolen til Olivia også. Modellene er like, og de har den samme overdelen, men forskjellige farger og mønster på skjørtedelen av kjolen. Igjen er dette for å lage en matchende effekt som samtidig gjør det enkelt for andre å vite hvem av jentene som er hvem, og for jentene – hvem kjole som er deres. 

Jeg gleder meg veldig til å vise kjolen til Olivia ettersom hun syntes kjolen til Otilie var helt “nyydelig” som hun selv valgte å sette ord på den. 

Stoffene her er også fra Quiltefryd, og jeg bare elsker den duse lillafargen med de kremhvite blomsterene på. For et nyyydelig stoff – som jeg vil velge å si om stoffet. 

Flere har allerede spurt om jeg kan dele digitalt mønster og oppskrift på denne, men siden jeg ikke har fått kommet med så mange mønster den siste tiden, føler jeg at hoppet er litt stort fra det første digitale mønsteret jeg delte. Jeg ønsker å ha med alle, derfor må mønsterene mine gå fra lette til gradvis mer avanserte. Denne kjolen er helt overkommelig å sy, men allikevel mer avansert enn mye av det jeg deler. 

Så jeg håper jeg kan lage noen enklere modeller først, så kan heller denne komme litt senere. 


 


– Speiltvillingene på Facebook / Instagram / Snapchat: Stinetuss

14 kommentarer

Siste innlegg