Boka om Bryllupsplanleggingen

Når det kommer til planlegging så er jeg totalt avhengig av å ha lister jeg kan krysse av etterhvert som jeg strider mot målet. Det gjelder om det bare er vaskeplan for dagen, hvor jeg krysser ut “gå med søppel” og fortsetter videre med det jeg måtte ha skrevet på listen min. Det er også helt avgjørende for meg når jeg skal pakke til ferie, er ikke listen skrevet har jeg med garanti glemt det ene og det andre, derfor må alt fra underbukser til hårnåler være notert før pakkingen kan starte. 

Nå som vi er i ferd med å planlegge begivenhetes dag, nemlig bryllupet vårt, ble jeg nødt til å gå i anskaffelse av en hel bok for å detaljere opp planene, og få oversikt over alt som må gjøres de neste 10 månendene det er igjen før bryllupet finner sted. 

Jeg har en stund vært på let etter en bok som var passende, uten hell. I går kjøpte jeg derfor en helt A4 (ja, den er til og med i A4 størrele), sort bok med blanke sider. Jeg trekte den med folie som etterligner gammelt treverk før jeg dekorerte den med lit fjas og stas. For meg er det nemlig viktig at denne boka er personlig, og ikke ferdigkjøpt som man også har muligheten til å skaffe seg. Vårt bryllup skal være vårt bryllup, og denne boka skal bli et fint minne av det. 

Temaet for bryllupet blir nok i en chic stil, for lokalet vi har valgt er en gammel låve, hvilket appellerer veldig til oss som bor på gård, og later som vi er bondefolk! Jeg sier bare: gammelt treverk, blandet med duse farger i krem, beige og gammelrosa! <3 Øynene mine kommer til å smelte! 

Nå har jeg ikke mer enn så vidt begynt, og som den første start, måtte jeg sette meg ned å lage en oversikt på: Hva må jeg gjøre de neste månendene, og når? 
Allerede etter at de første punktene ble skrevet ned, kjenner jeg at jeg har kommer meg litt utenfor denne bryllupsboblen, og fått et overblikk på det som skal gjøres, i stedet for å være på dyper og røre rundt i grøten som jeg har følt på de siste to månendene. 

Jeg kan bare glede meg til fortsettelsen, for er det noe jeg elsker, så er det ting som inneholder pynt, og egenproduksjon. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

26 kommentarer

Siste innlegg