På tide å møte litt utfordringer

– Bevisst tilstedeværelse i øyeblikket – 

Visste du at 90 % av tiden så er vi ikke bevisst tilstedeværende, vi handler av gammel vane og legger ikke merke til det som skjer rundt oss. Vi stresser som om vi må rekke noe til en hver tid, selv om det viktigste engentlig står rett foran oss… 

På mandagen satt jeg på første rad sammen med søsteren min og hørte på Thomas Thorvaldsen prate i 3 timer om hund og eier, om hva, hvorfor og hvordan. Og det er noe helt eget med de menneskene som klarer å få en hel forsamling til å følge med som tidenes beste publikum igjennom 3 timer. Han var en av dem, den mannen kunne trollbinde en hel sal til stillhet og latteranfall. 

Gamlemor og jeg har meldt oss opp på hundekurs. Med gamlemor, mener jeg så klart Tyra hunden vår som snart fyller 6 år. Hun blir nok sikkert hunden med flest grå hår på haka, men hva gjør vel det? Det er vel aldri for sent å finne på litt nytt med hunden sin?

Og dette blir nytt, den gode gårdshunden har ikke vært på et hundekurs siden den gang hun var valp. Nå skal trenden snu, for den stakars firbeinte har falt litt ned på rangstigen etter at det plutselig kom to barn i hus. Nå skal vi i hvert fall få en kveld sammen, hvor mitt fulle fokus skal være på henne, og forhåpentligvis omvendt. 

Til tirsdagen skal vi kaste oss ut i det begge to, men jeg har allerede denne uken, etter teoriforedraget, vært en bedre hundeeier enn jeg har vært på lenge. Her prøver vi å trene litt, selv om det helt klart kommer til å bli en del å ta tak i når kurset sammmen med hund endelig setter i gang! 

– Dette gleder jeg meg til!


– Speiltvillingene på Facebook – 

10 kommentarer
    1. Så herlig!:) kan du lage et innlegg med tips om hvordan bli en bedre hundeeier, hva treningen går ut på og slikt? 🙂

    2. herregud, holder du også på med det dærre rangstigetullet.. Ikke vondt ment, men hundehviskeren er bullshit og dyremishandling. Positiv hundretrening er greia, gjerne klikkertrening hvor hunden får samarbeide og ikke føle frykt

    3. Åh, så moro! Vi var på vår første utstilling med rottweiler valpen vår på 5 mnd i går, noe som var veldig morsomt, og skal fortsette med lydighets- og utstillings treninger fremover. Godt å få brukt de på noe 🙂 Gamlefar på 9 år følger heller med fra sidelinjen, haha! Lykke til! 🙂

    4. Rikke Tansøy: Så gøy 😀 Ja, jeg tror det er kjempefint både fordi de elsker å jobbe og bruke seg fysisk og psykisk, men også fordi det er en en kjempe god sosial stimuli. 🙂 Takk, første dag med hund i dag, så jeg er kjempe spent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg