Jersey kjoler til jentene

God kveld ! 

Nå har jeg jobbet i to døgn for å lage neste sy-tutorial, som denne gangen blir vist i film. Jeg har bare igjen å få tegnet opp mønsteret i størrelser, før det rulles ut her på bloggen. 
Siden jeg ikke klarte å få det ferdig i kveld, tenkte jeg å vise dere hva som er i vente. 

Denne gangen ønsket jeg å lage en veldig enkel modell, som alle klarer å sy. Den skulle samtidig være sydd i et elastisk og behagelig stoff. Jeg kan tenke meg at det er flere som kjenner seg igjen i at jentene deres helst vil ha på seg kjole, og at det ikke er noen forskjell mellom hverdag og fest – Så hvorfor ikke sy noen enkle hverdagskjoler? 

Kjolen jeg har sydd på disse bildene, blir kanskje sett på som den typiske strandkjolen, men på den andre siden er det er kjole som er veldig grei å tre på utsiden av en tights og en longsleeve. Dermed kan pikene våre være praktisk kledd samtidig som de får ha på seg kjole. Vinn- vinn for mor og datter. 
Kjoler er også et at de plaggene barna kan vokse lengst i, så når sommeren kommer er det bare å bruke den opp på strandturer og varme dager uten noe under. 

Her har jeg sydd tights og longsleeve som matcher med kjolen, og får da et helt komplett antrekk for hverdagen. Men samtidig så er basic noe av det vi ofte har litt av i skapet fra før av, så det trenger du nødvendigvis ikke å sy. Modellen kunne vært en størrelse mindre, enn det jeg har sydd den i, så på mønsteret vil denne størrelse bli en størrelse 104 og ikke er 98 som jentene bruker. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Så søte kjoler 🙂 Kjoler går det mye av her også, så hverdagskjoler er helt supert 😀
      PS: Jeg var forresten en av de to som vant Calendar Girl konkurransen! Jeg hørte om den pga bloggen din! Så nå har jeg både boka (gratis) + at jeg vant et reisegavekort på 5000 kr! Måtte bare si det :p 😀

    2. Flotte kjoler og nydelige jenter. Tror nesten jeg må prøve meg på et syprosjekt selv;)
      Kommer det noen ny Stine Kolleksjon hos VirreVapp snart?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg