Mammapoeng du liksom!

Noen som vet hvor mange liter snørr en nese kan produsere i løpet av ett døgn? Jeg sitter i stuen og prøver å jobbe litt mens jeg trekker inn 11-tallet som stadig vil danne seg på overleppen. I mellom snørrfylte snufs putter jeg i meg potetgull, lakris, sjokolade, cola og kaffe – jeg later som det eksploderer av nydelige smaker i munnen min, når sannheten er at den eneste måten jeg kan skille de forskjellige smakene på, er konsistensen fra sjokoladen som smelter, lakrisen som henger fast i tennene, potetgulllet som knaser i ørene, colaen som er tyntflytende og kald, og kaffen som er varm. Foruten om det smaker alt helt likt, ikke at det stopper meg fra å utforske de forskjellige konsistensene og spise hver bit jeg har tatt til meg.. 
 


Jeg lovet å hente jentene tidlig fra barnehagen i dag, og var tilbake 4 og en halv time etter levering. Det ga meg akkurat nok tid til å trene og legge litt fremtidsplaner hjemme.
Når jeg først har fått rablet ned noen planer så starter kriblingen i hendene med det samme, jeg spurte derfor om jentene ville bli med til Stoff&Stil. De jublet, og etter de hadde fortalt både voksne og barn i barnehagen at vi skulle på stoffbutikken kom vi oss til bilen og vendte nesen mot Drammen. 

Jeg satte på film i baksetet til jentene for å holde de våkne på bilturen, og pustet dypt inn gjennom nesen i tilfredshet – det vil si, jeg prøvde på det, men møtte ett tett nesebord og ett som surklet svakt, så jeg gapet i stedet høyt for å puste i meg tilfredsheten. Jeg begynte å nynne uhørlig for meg selv: # mammapoeng!  # kul mamma som henter tidlig i barnehagen! # grei mamma som tar meg kidsa på shopping! 

Vi ankom Stoff&Stil som den trioen vi er, og ble møtte av de ansatte som mente det var for lenge siden vi hadde vært innom. De husker oss siden den gang jeg trillet inn med dobbelt-vogna på let etter myke stoffer i duse farger. Tre år har gått siden den gang… (bare en tanke som traff meg) 

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er spesielt effektiv i stoffbutikker, for jeg må gjerne gå i mellom hele butikken en og to ganger før jeg i det hele tatt kan begynne å plukke med det jeg mener er det fineste. Dere kan jo bare gjette på resultatet av å ta meg seg to treåringen på en stoffbutikk en fredags ettermiddag..! 

Haha.. Neimen om beina funket på hun ene som la seg langflat på gulvet i fortvilelse. Tenk å være tre år og allerede ha slitt ut beina sine da. Det er et ganske hardt liv. Jeg forsto også at jeg var en passe dårlig mamma som ikke hadde eplejuice på innerlomma, for blir man akutt tørst er det jo en mamma’s oppgave å dekkke det behovet, er det ikke? Og da så klart med eplejuice, som av en eller annen grunn måtte befinne seg på meg eller i bilen ett eller annet sted. 

Det ble ikke mange plusser i mammapoengene ved å ta meg jentene på stoffshopping, heller noen minus for at bilen vår ikke er en kjørbar kiost (til tross for at jeg hadde pakket med niste og frukt til turen på en halvtime! Haha) 

Jeg er uansett strålende fornøyd med at jeg klarte å få med meg to barn og 23 meter med stoff hjem fra stoffbutikken i dag, jeg skjønner jo nå at tanken på at jentene skulle få en fin mammadag, kanskje handlet litt mer om mine behov enn deres.. 😉 

​ Nå skal hu mor kose seg! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Smilte når jeg leste dette da det kunne minne meg om når jeg tar med min datter på stoffshopping på stoff og stil 😁 funnet ut at det er best å gå alene 😄 så mye nye nydelige stoffer som er kommet inn 😍

    2. Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen en kommentar, må skjerpe meg! Er fortsatt innom bloggen din minst en gang daglig 😊
      Jeg synes det er fantastisk at du deler oppskrifter på hjemmesydde klær jeg bare kan skrive ut og sy! For nå veit je at målene stemmer 🙂 bare ville legge igjen et ønske om en oppskrift på guttetøy, type vest og bukse som også kan skrives ut og sy? Har så lyst til å sy juleantrekk til ungene (jente strl 98 og gutt 62), og vil gjerne bruke dine mønster og oppskrifter da du forklarer det så enkelt at jeg forstår alt 😊

    3. Monica BJ: Det er koselig å høre Monica 🙂
      Jeg må ta meg sammen og lage litt mer til gutt ja! Er bare litt for enkelt å sy til jente siden jeg ikke har gutt selv ^^,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg