Savnet når høsten kommer..

Jeg er veldig glad i sommeren, men sommeren er kanskje den årstiden det er lettest å bli skuffet over, i tillegg til at den virker litt for kort hvert år. Nå som september allikevel er like ved å ta over august, kjenner jeg at jeg gleder meg til høsten. De vakre fargene ute, som vi drar inn i hjemmet, stearinlys og teppe i sofaen. Det er noe magisk med den høsten som det ikke er til å komme unna. 

Men jeg vet allerede nå at jeg kommer til å savne den ene, simple lille detaljen så enormt mye.
Nemlig: 

Å ha døren ut åpen fra morgen til kveld…   

Det følels akkurat ut som å gå fra et hus på 1000 kvadratmeter til et bittelite hus på 100 kvadratmeter… 

Det er jo ikke det at ungene ikke kan være ute når det er kaldt, vind og regn ute, det er bare det at de ikke løper ut og inn som om alt bare var en eneste stor lekeplass, med dukker på det ene rommet, tegnesaker på ett annet, spill på det tredje, husker på det fjerde, sandkasse på det femte, trampoline på det sjette, sykkelbane på det syvende og en hel gymsal på det åttende. Når døren står åpen er det som om leken bare flyter, mens latteren ruller, og i det døren lukkes blir det trangt, så fryktelig trangt!  

For når de nå framover skal ut, ja da er det bare å finne fram en haug med klær som skal holde de små varme og tørre, men som igjen må henges rundt om kring på alle ledig plasser når de kommer inn, dyvåte av sølete regnvann. 

For en nytelse når ungene springer ut for å leke i sandkassen mens mammaen lager middagen på kjøkkenet 😉 

/ Det skal bli fint med høst – og våte barn! 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

6 kommentarer
    1. Jeg er så enig! Og så nydelig skrevet om det å ha en diger boltreplass rundt seg. For det er nettopp det som er det beste med sommeren (i alle fall de varme dagene). At alle bare løper ut i bare bein, og løper inn igjen om de føler for det. Det er så lettvint! Og ja, jeg elsker også høsten, med alle sine klarhet og renhet og fargeprakt, men jeg har fire tette som skal ut å leke og som kommer stormende inn med dyvåte klær til en bitteliten gang som aldri klarer å få alt tørt til neste økt…. 😀 Men det er fint likevel, å få nyte alle disse forskjellene, og hvert år blir jeg like glad for den lille sommeren vi får 🙂 🙂 God uke til deg og dine!

    2. Hei på du…
      Dette har egentlig ingenting med å dette innlegget å gjørr men må jo bare spørr… huske du når du lagte de bildene t dørå di når du overførte de t tre??? Bare lurte på du fekk de så klare å blanke mine bler litt dvassne flekkete/tørre… virke ud så eg på ein måde ikje har fått vekk alt papir men gnir eg merr drar eg vekk bildet… noen tips/råd/ideer om d???

    3. EventyrElin: <3 Så god beskrivelse, det er helt klart mere greier når det er kaldere ute, men så er det vel det som gjør at vi setter så vanvittig stor pris på litt godvær om sommeren også 🙂

    4. Sivvi: Da tipper jeg du har brukt feil skriver. For jeg opplevde det samme som deg første gang jeg prøvde. Du må bruke en laserskriver og ikke en blekkskriver, har du gjort det?

    5. Okei kan ver d eg har gjort då… har ikje tenkt øve ka printer eg har…. tuuusen takk for hjelpen… har irritert meg øve å ikke få t skrøydehyllå nå så…. nå må eg på jakt itte laserprinter då…
      Ha en super dag videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg