I Klompelompe

Hvor heldige er ikke vi som har en så fin mamma og mormor som kan kunsten med å strikke! 

Jeg tror kanskje aldri at jeg kommer til å begynne å strikke, men så skal jeg heller aldri si aldri, for det er nok bare litt over tre år siden jeg kunne sagt: Jeg kommer aldri til å begynne å sy noe annet enn gardiner. 
Men slik det er nå, så vil strikking ta for langt tid for mine rastløse fingre, som gjerne vil ha et resultat med det samme jeg starter. 

Nettopp av den grunn får jeg så respekt for strikkeklær, og all jobben som ligger bak. Å se mamma strikke er noe jeg har vokst opp meg, og det er ikke få gangene jeg har latt meg hypnotisere av pinnene som går som trommestikker mens noe nydelige blir skapt. 

Denne gangen har mamma strikket etter mønster fra Klompelompe, som er et norsk strikkedesign av Hanne Andreassen Hjelmås og Torunn Steinsland. Serien er absolutt helt nydelig! 

Tusen takk mamma for de fantastiske kjolene med matchende hårbøyle du har laget til jentene <3


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

20 kommentarer
    1. Så flink mor du har:D jeg har strikket litt, og synes det er så koselig å ta på gullet mitt slike plagg. Men ser at jeg har mindre tid til strikking etter at jeg ble mor, derfor er jeg glad for å ha oppdaget bloggen din med flotte syoppskrifter 😀

    2. Så nydelig sett <3
      Jeg er også velsignet med en mamma som er utrolig flink til å sy og strikke... Mamma sydde klær til oss da vi var yngre, og datteren min på tre, får stadigvekk hjemmestrikkede klær... jeg har også en bestemor som strikker og hekler... jeg holder meg til rettmasker på strikkepinnene 😉
      jeg så forresten en tvillingvogn her i Hof, hvor det var en rosa sekk på den ene siden og en lilla sekk på den andre siden, da kom jeg til å tenke på dine to, og det med fargekodene 🙂

    3. Så nydelige! Jeg har også strikket denne kjolen, men jeg lurte litt på hårbøyla? Hvordan har hun laget den? Kjempefin!! 😀

    4. Nyyydelige kjoler…
      Å tuuusen takk for tipset m overføring av bilder… endelig kan eg komme videre på prosjektet 😊😊😊😊

    5. Så fine kjoler på de fine jentene! <3 Ja, dere er heldige, og det er vi også! Mamma strikket mye til meg og lillesøster i oppveksten. Nå er det Olivia og Sander som får nydelige hjemmestrikkede plagg. Jeg kan strikke enkle ting jeg også, men gud så lang tid det tar! :p Nei, jeg holder meg til syingen 🙂

    6. Cathrine Narum: Herlig 😀 <3 Ingen ting er finere enn hjemmestrikk. Jeg også kan strikke på retten og på vrangen, men jeg gir opp halvveis fordi jeg bruker hundrede og førti år 😛

    7. takk for svar, så da prøver jeg meg på et nytt spørsmål til mormor (håper hun ser det): Har du strikket på en måte en hul slange og puttet hårbøyla inni? 🙂

    8. Åh, de har så mye fint i klompelompe.
      Er heldige som har en i familien som kan strikke, så spira i magen kommer til å få så mye fint 😀
      Og de kjolene var jo nydelige 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg