Høstens gleder

Jeg har lett for å tenke på høsten som enten nitrist, eller helt fantastisk. Det er liksom ikke noen mellomting, men det er kanskje litt sant i det. Denne september-måneden har ikke vært annet enn fantastisk. Det kan jo ha noe med at dagene faktisk har hatt sommertemperatur, samtidig som kveldene har blitt mørke og stearinlysene tent. 

En av høstens gleder er høstingen av frukten fra trærne. For selv om det er der frukten kommer i fra, så er det noe helt spesielt med å plukke de selv ned fra stammen, enn å plukke de i en pose på butikken. 


– H Ø S T – 

I dag har jeg bakt eplekake med hagens epler, i mellom trening og avisjobb. Jentene er hentet fra barnehagen, og vi er klare for å reise på besøk til jentenes ene oldefar som fyller 84 år i dag! Hipp hurra  🙂 


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Den kaken så helt nydelig ut!
      Jeg er så glad i bloggen din og alt du skriver. Du er så ekte og jordnær, og det er så deilig å lese om vanlige ting som at huset er skittent og ungene er sure, for sånn er det jo faktisk ganske ofte. Det er så mange bloggere som er så vanskelige å relatere seg til fordi de skildrer kun det perfekte, men så kommer du opp i feeden min og jeg føler jeg faktisk leser noe som er verdt tiden min. Jeg er året yngre enn deg og har ingen barn eller mann, så jeg har ikke den samme hverdagen som du har, men jeg elsker å lese om dine byggeprosjekter og håndarbeid og de morsomme tingene dine nydelige døtre gjør og sier. Tusen takk for at du fins til 🙂 ♡

    2. Du, den eplekaka så deilig ut!
      Pssst. Det er sjelden vi plukker frukt fra stammen, som oftest (eller alltid?:) er det greinene vi plukker fra 😀

    3. Åååh kan du ikke legge ut oppskrift på den?
      Forresten har du inspirert meg til å bake mitt eget brød! Det brødet du bakte her en dag så så godt ut, og det er jo et kjempesmart triks for å spise sunnere og spare kronasjer! 🙂

    4. Birgitte: Det er eplekake, så det finner du nok mange oppskrifter på på nettet 🙂
      Så herlig! Hjembakt brød er nydelig. Jeg baker en ny runde i dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg