Dagens middagstips

I går var egentlig planen min å komme med et middagstips til dere, men ettersom jeg fikk spysyken på mandags kvelden, så fikk jeg bare ikke til å skrive om mat i går. Haha. Uff, snakk om å bli knekjørt av alt for hyppige dobesøk og full renskelse av kroppens indre. 

I dag er jeg pigg som bare det, så da kan jeg jo ta opp planen jeg hadde for i går 🙂 

Jeg er en veldig matglad person, som elsker å prøve ut nye oppskrifter, og lager så og si alle middager fra bunnen av. Jeg liker å vite hva jeg putter i munnen, og jo mer jeg lager mat fra bunn jo mer skeptisk blir jeg til halvfabrikat og helfabrikat. Faktisk så skeptisk at jeg blir litt uvell når jeg spiser ting som er laget fra en ferdig pose. Jeg er jo ingen kokk, så jeg utforsker mat gjennom andres oppskrifter. Til gjengjeld er det noe jeg gjør ofte, slik at det hver uke er en ny rett på middagsbordet. 

I dag har jeg lyst til å tipse dere om en middagsrett fra Matprat, og grunnen til at jeg vil tipse om denne retten er enkel: Veldig mange av mine lesere har småbarn, og denne middagretten er en stor favoritt hos barna, men også oss voksene, samtidig som den er sunn og god, og så klart laget på gode råvarer. 

Kjøttboller med tomatsaus og pasta – Det slår liksom aldri feil! 

Så da vet dere hva dere kan lage til middag i dag. Jeg anbefaler dere i hvert fall til å prøve den ut. I oppskriften står det at man skal bruke fersk pasta, jeg valgte fersk pasta med grønnsaker – lettvint måte å få i barn mer grønt, og ungene elsker at det er farge på pastaen. 


– Bildet er fra Matprat – 


– Speiltvillingene på Facebook  – 

 

 

17 kommentarer
    1. Du MÅ melde deg inn i “Mat fra bunnen” på Facebook. Litt mas(så skru av varsler), men du får svar på mye og finner masse gøye oppskrifter! Alt som legges ut skal ha oppskrift, så jeg har tatt en haug av skjermbilder med tlf av masse spennende oppskrifter!
      Ellers ønsker jeg deg en god uke! Jeg skal i gang med å få bilder av min 10uker gamle sønn på tre! Det skal bli julegaver! Så utrolig glad for at du er så flink til å forklare prosjektene dine!
      Stor klem!

    2. Nam! Dette er en klar favoritt her i hus. Lagde faktisk kjøttboller til å ha på pizza i går selv. Et lite tips når det gjelder forming av kjøttboller er å bruke en iskule-spade sammen med en t-skje. Da blir de runde og kompakte på 1-2-3 😀

    3. Den hadde vi til middag på mandag, falt godt i smak hos hun på 4,5 år (og oss voksne) 😀
      Idag ble det fløtegratinerte poteter, nakkekoteletter og hjemmelaget soppsaus, tilogmed minien som ikke liker annet enn brun saus syns sausen var grei 😀

    4. Uff, kjedelig! Godt formen er bedre allerede, håper resten av huset holder seg i form 🙂
      Takk for tips!

    5. Tusen takk for tips👍 Dette ble testet ut i går. Brukte kjøttdeig av elg. Så godt, enkelt og sunt. Supert at du delte dette, blir helt klart et fast middagsiinnslag framover 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg