Min hudpleie-rutine

/ Annonse /

Jeg vet ikke om dere kan huske hvordan huden min var for ett år siden, men det kan jeg. I 12 år har jeg hatt problemer med akne i ansikt, på brystet og spesielt på ryggen. For ett år siden ble jeg endelig tatt på alvor fra legen min og ble henvist til en hudlege som gjorde meg store underverker. Nå er jeg ferdig hos hudlegen etter 8 månder med behandlig, så nå er det min oppgave å ta vare på huden alene. 

Og for første gang i historien kan jeg fokusere på produkter som hjelper huden min til å stråle og ikke bare fokusere på produkter som reduserer acne og til gjengjeld gir sår og irritert hud.
Jeg har fått lov til å teste hudpleieserien IDÉALIA fra VICHY, og jeg skal i dag dele min erfaring til dere. Ikke som en hudlege, men fra en mamma til en annen.

Når jeg står opp om morgen og ser meg i speilet så er ikke den første tanken som slår meg – se som jeg stråler! For jeg er alltid litt for sent i seng, og får en og to timer for lite søvn hver natt, som resulterer i blå ringer under øynene. Jeg er også ganske sikker på at det er livet som mamma som har gitt meg bekymringsrynker og sinnarynker i panna – for det går jo ikke en dag hvor jeg bare er avslappet – og om ikke lenge så tenker jeg smilerynkene kommer, for heldigvis så blir det mye latter med barn i hus også. 

Heldigvis er det enkelt å pynte litt på sannheten – og dette er en av mine store gleder over å få være kvinne.

En god hudpleieserie er viktig for å holde på hudens unge barriære og elastitet, men den er også helt avgjørende for å få et godt grunnlag for makeup. Jeg får i alle fall aldri foundation til å legge seg jevnt og pent om jeg hopper over rens, og dagkrem. 

Min hudpleie-rutine ser slik ut

Som rens bruker jeg PURETÉ THERMALE fra VICHY – en liten morsom historie har jeg også: Jeg tok meg en dusj på kvelden, og renset ansiktet med en rens som sto i dusjen av gammel vane. Da jeg kom ut av dusjen kom jeg på at jeg hadde byttet rens, så jeg renset huden en gang til med PURETÉ THERMALE. Jeg trodde jo da huden min skulle vært ren etter dusjen, men jeg måtte bruke to bomullspader for å få hele ansitet rent etter som den første ble helt brun av gamle sminkerester – Det var lite positivt for rensen i dusjen for å si det sånn!
 
Denne rensen er så enkelt å bruke at det er en lek, fordi den renser, toner huden, og fjerner sminke samtidig. Kremen påføres en bomullspad og så trøker du av ansiktet uten å vaske etterpå. 

Neste steg er da dagkremen – her er det to valg. IDÉALIA ansiktskrem i de runde beholdere som har dag- og nattkrem i serien sin. Så er det nyheten Gelé-dagkrem på tube. 

IDÉALIA Gelé-dagkrem er skreddersydd til hud som kan oppleves ujevn, trist og blank. Altså noe jeg tror mange kan kjenne seg igjen i? Kremen er som å smøre silke på huden, den sklir inn og etterlater en frisk og nydelig lukt sammen med en matt og myk finish, som gjør det til en drøm å sminke seg. 

Don´t shine, Just glow! 
Gelé-dagkremen gir en glatt overflate på huden, minimerer synlige porer, glir glød til huden og har en mattende effekt! – I say no more! 

Om kvelden renser jeg huden på nytt og smører ansiktet med IDÉALIA nattkrem. 

Du må gjerne lese mer om produktene på hjemmesiden til VICHY. 

Helt ærlig, denne serien anbefaler jeg til de jeg er mest glad i. Til og med samboeren min synes denne serien er topp, og det er fordi den lukter som godt.
Om du ikke tro meg – kan du jo bestille deg hjem en gratisprøve og teste selv
Produktene finner du så klart på Apoteket du har i nærheten.  

VICHY kan du også følge på Facebook 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

15 kommentarer
    1. Hei flink du! Er midt i småbarnsstress, jobb løp og studiekaos og huden min er derretter. ..
      Har fulgt bloggen din lenge og blir alltid så forvirret når noen bloggere anbefaler hudpleie. Hadde ikke du og kastet deg med på bølgen med den rullen med nåler som man peeler ansiktet med? Og for en god stund siden var det skin repair og nå dette. Funket ikke skinn repair? Er ikke meningen om jeg virker krass 🙂 jeg rett og slett bare lurer da jeg holder på å teste meg frem til produkter som varer i lengden 🙂

    2. Iso: Hei 🙂 Jeg forstår godt at du bli forvirret. Jeg bruker produktene fra Swiss Clinic jo, altså rullen med nåler som man peeler ansiktet med. Men den bruker jeg omtrent to ganger i uken. Så her er kremene og rens, og det stemmer at jeg fremdelen tar skinn repair fordi jeg tror de gir meg vitaminene jeg trenger innenifra 🙂

    3. Anette: Jeg fikk behandling for mitt hudproblem, og det er hudlegen som bestemmer hvor ofte man skal til kontroll osv. Det er lite poeng i at jeg forteller hvilken behandling jeg fikk, for en annen må kanskje ha en annen behandling – derfor er det viktig å snakke med en hudlege om det 🙂

    4. Heidi: Tusen takk 😀 Ja, brynene må på, jeg har jo ikke de fyldigste naturlig. Jeg tegner de med øyebrynspenn, en lys brun og en litt mørkere. Den lyse tegner jeg brynets kurve med først, så fyller jeg inn den mørke fra omtrent litt før halveis av brynet og ut til spissen, 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg