Hobbydag med jentene

I dag tok jentene og jeg en handletur for å fylle på litt “ingredienser” til årets DIY- julekalender. Jentene fant noen tusjer på hobbybutikken de så veldig gjerne ville ha med hjem. “Det er tusjer til å tegne på kopper med det, skjønner dere” sa jeg før jeg ombestemte meg og fortsatte: “Så da får vi kjøpe to kopper også, så dere kan lage dere hver deres kopp”. De to jublet ! 

Og jeg må jo si at koppene var et vellykket prosjekt for de to treåringene. Siden det er vanskelig nok å tegne motiver på et flatt ark, fant jeg ut at jeg kunne legge på motiv selv, så kunne de dekorere i det fri, før motivene ble fjernet. En enkel måte å få litt ekstra ut av klusseduller, barna elsket i alle fall at fram bak tapen dukket det opp to hvite hjerter. 

Jeg har nesten sluttet å bruke saks, etter jeg fikk min Silhouette Cameo kuttemaskin, så jeg kuttet ut hjertene med denne på vinyl til å klistre på koppene. Men det går like fint an å klippe ut et motiv på kontaktpapir og lime på. 

Så fikk jentene farge så mye de ønsket, så fort vi fikk kledd om til pyjamas som er vårt faste maletøy. 

Ganske så koselig ble det med nye kopper til barna. Supert tips til julegaver også 🙂 

Amen til rolige dager med barna, og litt hobbyaktiviteter! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

5 kommentarer
    1. Så koselig! De ble jo så fine også! Dette tror jeg at jeg må gjøre med Olivia! Takk for at du både gir meg litt dårlig samvittighet og for at du inspirerer til noe man kan gjøre med barna sine! 🙂

    2. Cathrine Narum: Det morsomme her var jo at det egentlig var jentene som “kom” med ideen 😀 Ingen dårlig samvittighet trenger du å få i alle fall 😀

    3. Så fine de ble! Kjempesmart med sjablonger 🙂 Takk for inspirasjon! Du har også inspirert meg masse til å sy og strikke og alt man kan lage. Jeg må bare få meg litt mer tid..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg