Tips: Krøller uten varme og tid

Jeg testet å lage krøller på meg selv en kveld, og det funket så bra et jeg må få vise dere! 

Det startet med at jeg ønsket meg krøller en morgen, men det faktum at det tar 30 – 40 minutter å krølle hele håret mitt med en krøllstav, gjør at jeg sjelden tar meg tid til det. Så jeg prøvde noe nytt, og fant ut at jeg kunne få krøller på 5 minutter uten å bruke varme! Og enda bedre, jeg bruker ca 1 minutt på å få krøller om morgen når tiden er knapp! ETT minutt! Det har jeg til rådighet for å få krøller.. 

Det er super enkelt: 

Det beste er å krølle 2 eller 3 dagers hår fra sist vask, rett og slett fordi krøllene sitter bedre når håret ikke er helt nyvasket. På den andre siden så er det gull å få et strålende fint hår på dag 2 eller 3, når håret egetlig ikke er så fint mer. 

Under er en bildebeskrivelse av hvordan jeg går fram, men jeg skal forklare hva jeg gjør:

  • Gre håret før du skal legge deg, du kan godt fukte det så vidt. 
  • ta en seksjon hår og snurr det rundt en krøllstav (en kald krøllstav). Det kan være varm, men det er ikke nødvendig, og du sparer håret for unødvendig slitasje ved å ha den kald. 
  • Når du har snurret håret rundt krøllstaven – dra krøllstaven ut av håret mens du tar i mot håret som er snurret rundt krøllstaven i den andre hånden. 
  • Dra hårrullen til toppen av hodet, og fest hårrullen med to hårnåler. 
  • fortsett med neste seksjon.

Jeg delte opp håret i 6 snurrer, hvilket betyr at man kan ta store dele av håret i en seksjon. Sammenlignet med når jeg krøller håret med en varm krøllstav på normalt vis som jeg sikkert må krølle tilsammen 20- 30 seksjoner for å krølle hele håret. 

Ved å bare ta for deg to seksjoner foran, er du klar for å dra på 50’talls fest! 

Alle hårrullene samler du på toppen av hodet, og så går du å legger deg! Når krøllene er på toppen av hodet er de ikke ubehagelige å sove med. 

Når du våkner dagen etter, er det bare å ta ut alle hårnålene, og voila!! 

Store lekre korketrekkere, laget på 5 minutter om kvelden! 

Ved å børste ut krøllene gjør du krøllene messy, som passer godt til hverdagslooken. 

Nå blir det krøller på denne tvillingmammaen framover 😀 


– Speiltvillingene på Facebook – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg