Aldri et stille sekund på gård

Jeg måtte holde mine ord i går da jeg lovet Otilie å “bare leke bitte-granne” i barnehagen, da jeg tok med en pjusk søster hjem igjen. To timer lovet jeg – det var tross alt hennes første dag i barnehagen uten sjelevenn og søster –  så i går satte vi rekord i kort barnehagedag. Olivia fikk hele 10 minutter i barnehagen, mens Otilie kom litt over halv ti og så dro hun igjen klokken 12. Jeg ringte ti minutter før to timer var gått, rett og slett så hun kunne bestemme om hun ville leke lengre i barnehagen, eller om hun ønsket at vi skulle komme slik vi hadde avtalt. Det er ikke det at mine to kan klokken enda eller har en forståelse av hva to timer er, men et løfte er et løfte, og sine barn kan man ikke svikte. 

Siden Olivia heldigvis ble bra i magen igjen etter litt kaninkos på sofaen, så ble begge jentene nødt til å være til nytte siden de uansett hadde tatt knekken på arbeidsdagen min. Vi kledde på oss de mange lag og tok en skikkelig rengjøring i kaningården. 

Her rakes det kaninbæsj, for sånn her kan det jo ikke se ut. Da vi fikk Kløver og Miffi i våres så hadde vi de innendørs de første ukene, på den tiden ble begge to stuerene, og en stueren kanin holder seg åpenbart stueren. De har en dokasse inne i kaninhuset, men stort sett så brukte de kun sin egenlagde do ute – nemlig ett lite hjørne i den 60 kvm store kaninhagen. Så fikk vi Biffen fra dyrebeskyttelsen, og han, han er ikke stueren! Han lorter der lortes kan. Det er nettopp derfor vi må rake, for utrolig nok så fungerer det å samle all lort på ett sted for å få kaninene til å forstå at doen er der. Så får vi håpe at han også tar poenget med én do snart. 

Otilie påtok seg jobben innendørs, for jeg var litt for generøs med høyet denne uken, noe de to kaninene har hatt det veldig gøy med. Høy overalt, fordi høyhekken jeg har laget har kaninungene inne i huset fått låne. Bedre med litt høyrot i kaninhuset enn på gjesterommet ;P

Kløver følger nøye med på det som skjer. 

Det ble bra til slutt. Et rent gulv, lort borte, en ekstra varmelampe på disse kalde dagene + etterisolering av døra. Bortskjemte kaniner! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

2 kommentarer
    1. Hei, så søt du er, jeg lurer på hvor er vinterdressen til barna. Jeg har selv to bar og finnger ingen bra vinterdresd til barna

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg