Sjokk, skrik og glede

“Hvorfor nøye seg med EN, når man kan få TO! haha” – Dette var teksten jeg skrev og bildet jeg delte på facebook den 7. januar for nøyaktig 4 år siden. Og dere kan bare prøve å forestille dere nervøsiteten over ordlyden “haha”. 

Den ordinære ultralydtimen var blitt utsatt på grunn av en ferie, så jeg var kommet til den 20. uken i svangerskapet da vi omsider skulle få se hva som befant seg i magehulen. Det enorme sjokket som kom da vi forsto at de to sirklene betydde to hoder, kommer jeg aldri til å glemme.

Jeg husker hvordan jeg følte at de to mageboerene stjal hele min illusjon på livet jeg hadde forestilt meg med et spebarn i hus. Vognen jeg ønsket jeg kunne jeg krysse av listen, og alle forestillingene om meg med et nyfødt barn i armene ville ikke blir slik jeg hadde sett det så klart for meg. Jeg husker jeg grublet over hvordan jeg skulle komme meg opp og ned i etasjene med to babyer og fant ut at jeg ble nødt til å gå alle turer to ganger. 

Det er rart hvordan et forestilt perfekt bilde kunne havne så i skyggen av dystre tanker. I dag er det for meg helt uforståelig, for hva hadde vel livet vært uten de to som lå i magen, med synkron hjerterytme.  


Min prisesse Olivia!


Min prinsesse Otilie! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Vil bare kommentere uten å virke for negativ..ble litt skuffa nå, den overskrifta på innlegget ditt minner om clickbait.
      Håper ikke det er noe som blir vanlig hor deg, for setter så stor pris på bloggen din som den er! Du trenger ikke å lokke til deg lesere sånn? Hilsen daglig leser av bloggen 🙂

    2. Fy søren, du er såååå heldig! Alle jenters drøm!
      Har ikke barn selv enda, men om jeg hadde fått en sånn beskjed
      hadde jeg tilta av glede <3 tenk så heldige de er som har hverandre 🙂

    3. Du skriver så bra og fengende 🙌❤ lite spørsmål, hvordan vet du hvem som var hvem inni magen, sånn med tanke på bildene og navnene?
      Heia deg, du inspirerer på så mange områder 💪👊

    4. Ved første øyekast trodde jeg du var gravid igjen, og delte ultralydbildet 😀
      Men ser jo nå at det er tvillingene 🙂
      Har du lyst på flere barn i fremtiden?

    5. Line: Tusen takk 😀 Fra første ul så het de tv1 og tv2 altså tvilling 1 og tvilling 2. Dette var noe legene hadde full kontroll på. Og viste at tvilling 1 ville bli født først på hvordan hun lå i magen. Derfor kunne jeg navngi de før de ble født 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg