Gravid-rykter

” Oioi.. Gratulerer med graviditeten Stine ” – var den siste kommentaren jeg fikk på gravid-fronten senest i går, og det var bare en av mange den siste tiden. 

Enten så er det vel juleribba som har fått folk til å undre, eller så kan det være jeg har sådd et lite frø i tankene til enkelte ved å skrive innleggene: 

– 17 tegn på at man er gravid og tilbakeblikket fra jeg fant ut at to mirakler lå i magen – Sjokk, skrik og glede

Dessverre så må jeg nok skuffe for den gledelige nyheten. Her finnes det ingen mageboere. 

Og det tar meg videre til det neste spørsmålet folk stadig stiller meg – Skal dere ha flere? 

Nå er jo jentene allerede snart 4 år, og i min fantasi så skulle jeg ha tette barn. Ettersom det er nesten 6 år mellom søster og meg, så har aldersskillet vært så stort at den virkelige søsterkontakten først fikk betydning i voksen alder. Hun kjørte jo bil, mens jeg enda gikk på barneskolen, og hun flyttet ut før jeg fikk mensen. Derfor var tette barn litt viktig for meg, men jeg hadde jo ikke sett for meg at “tette barn” skulle bety to barn født med to minutters mellomrom. 

Siden jeg fikk to i slengen, så stresset jeg ikke så mye med å få tette søsken mer, og plutselig har det gått nesten fire år. Haha! 

Men om jeg føler meg ferdig? Jeg vet ikke. Noen dager er jeg så fornøyd med å bare ha to, mens andre dager, spesielt de dagene jeg har kost litt for mye med en liten en, så tror jeg at jeg må ha en til. På en måte så har jeg jo god tid, den biologiske tiden har ikke begynt å tikke riktig enda og det er ikke akkurat mange av mine venninner som har begynt å få barn enda heller. Men så skal jo pappaen ha et ord med i spillet også da 😉 

Han sier enda og har alltid sagt: “Jeg vil ha to eller tre barn”, og på dager jeg har kost litt mye med en liten en, så svarer jeg: “Ja, men da kan vi jo få en til da” Men da smiler han bare til meg og sier: “Problemet er at tre barn ikke går opp i to gangen”. 

Lite vet vi hva framtiden vil bringe, men i første omgang får jeg se om jeg blir gift 😉 


– Speiltvillingene på Facebook – 

5 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg ville egentlig bare si at jeg elsker å følge med på bloggen din. Jeg har fulgt med siden jentene dine var små – og nå var det jammen meg på tide at du får en kommentar fra meg. Jeg digger spesielt dine seriøse innlegg om tvillinger og jeg har selv begynt å “forsvare” tvillinger- og mødre, når jeg hører folk snakke negativt om det. TAKK for at du er så inspirerende! Og ja, jeg skal selv gifte meg i 2018, så jeg gleder meg til flere innlegg om det 😉

    2. Jeg har bare ei, men kjenner meg likevel igjen i tanken på å gå frem og tilbake på om jeg ønsker flere eller ikke. Heldigvis har jeg mange år igjen, og det har jo du også 🙂

    3. Eller blogginnlegget “Ultralyd og baby på vei” :p Men det var jo bare ultralyd for Dronning :p 🙂 Babyer er det beste som finnes (synes jeg) men man skal jo være klar for det begge to. Jeg har veldig lyst på en baby til om et par år, men AP skal IKKE ha flere. Så vi får se da. Haha :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg