Omgangsyke på omgang

Herlighet!! Nå føler jeg at vi har fått nok for en god stund! I natt startet vi med omgangsyken på den tredje runden i år. Hun som fikk omgangsyken for to uker siden, fikk en ny runde i går kveld, og langt kraftigere enn sist gang. Det ble få timer med søvn i natt, men heldigvis går omgangsyken raskt over, og selv om ikke matlysten er på plass enda, drikker hun mye og humøret er på plass. 

Så da er det bare å legge opp til enda to nye dager hjemme med gulljentene. Heldigvis er de et godt selvskap, for dette året har ikke jentene fått vært en eneste full uke i barnehagen. 

Det kjedelige er jo at det hjelper fint lite for oss at vi holder på 48 timers regelen etter oppkast, for det er det åpenbart andre som ikke gjør! Og blir ikke jeg dårlig nå, så er det et under. Jeg følte i alle fall at jeg hadde spy over hele meg i natt.. Det får meg til å huske punkt 1. i innlegget: 17 tegn på at man er mor

1. I stedet for å løpe vekk når det blir kastet voldsomt opp, så løper du mot det 

Men hvem kan vel ikke huske den trygge følelsen av mamma eller pappa sin hånd som holdt hode oppe ved hjelp av en trygg hånd mot pannen, mens den andre hånden strøk kjærlig over ryggen mens de fortalte trøstende og styrkede ord. 

Her tar vi altså livet rimlig piano i dag! 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

7 kommentarer
    1. Uffda, god bedring! Og jeg er veldig glad for at du fronter 48-timesregelen!! (jobber i barnehage)
      Jeg lurte på hvor du har kjøpt den fine skjorta til jenta di? 😀

    2. Siden oktober har minsten vår vært mer hjemme enn i barnehagen. Det er innmari surt når de små er syke, så er har syk – feber er feber – så holder jeg han hjemme. Det er en grunn til at regelen er der. Og sånn er det bare. Blir irritert når jeg ser tydlig syke barn når jeg henter gulla mine.

    3. Åh, Så kjedelig! God bedring! <3 Kjenner igjen gleden av å kunne ha tvillingsøstera hjemme, Da ble sykedagene bedre med en gang <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg