Hjemmelagde bryllupsinvitasjoner

Da er jeg endelig ferdig med å lage alle invitasjonene til bryllupet, der ingen kort er helt like. Jeg har brukt to forskjellige scrapping-ark-bøker til invitasjonene der den en ene boka inneholder arkene med hvitt og gull, mens den andre boka inneholder små ark med fargene til et romatisk låvebryllup. Jeg har vekslet på innside og og utside slik at ingen er helt like, og det er en detalj jeg liker, fordi jeg har kunnet gjøre kortene ganske treffende til de som får dem, samtidig som de inneholder den røde tråden i bryllupstemaet vår som er: 

Vakkert rustikt
bryllup med et
stort touch av
romantikk

Jeg har i tillegg festet litt tyll på invitasjonene som jeg har knytt sammen med et silkebånd. Og i endene som åpnes, er kortene lukket med magneter – noe som også gjør at invitasjonene kan henges rett på kjøleskapet. 
Fargen og mønsteret på bakgrunnspapiret inni invitasjonen har jeg tatt fram på utsiden sammen med navnene til de invierte. 

Hurra for kjærligheten! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

33 kommentarer
    1. Kjempe flotte invitasjoner du har laget. Jeg har lest bloggen din en stund nå, men jeg må innrømme at jeg ikke er god på å kommentere. I dag synes jeg imidlertid det var på tide å legge igjen en liten kommentar hos deg. Jeg synes du har en utrolig koselig blogg. Du er dyktig til å skrive, og du skriver om fengende tema. Jeg synes tonen i bloggen din er så god og at du har mange innlegg som inspirerer. Dette setter jeg veldig pris på som bloggleser. Jeg synes det er spesielt koselig å lese de kreative hobbyinnleggene dine. Jeg er ganske ny innen søm, og har derfor henten mye inspirasjon og tips fra deg. Jeg har akkurat fått meg Silhouette cameo og da kom bloggen din kjapt opp i søkefeltet da jeg googlet kjekke tips. Jeg blir så imponert over alle dine kreative ideer og ønsker å takke deg for at du deler så mange gode ideer med oss blogglesere. Jeg ønsker deg en fin søndag og gleder meg til å følge bloggen din også i fremtiden.

    2. Så fine de var! Du er flink!
      Det står i invitasjonen, “antrekk mørk dress”. Hva menes med det? At alle mannfolka må ha på seg mørk dress? 🙂

    3. Åhh! Så koselige innvitasjoner <3 Elsker å følge planleggingen her, du er så flink og kreativ!
      Lurte foresten på om du hadde noen tips til meg ang. symaskin? Jeg har ALDRI sydd for (bortsett fra på ungdomsskolen den ene gangen..) Men jeg har virkelig lyst til å prøve meg på hjemmelagde klær, gardiner, putetrekk osv. Tips til hvor man kan finne en billig og god en? 😀 Trenger man en sånn digital hvis man skal lage mønster? Haha. Jeg er helt blank, kanskje du kan ha et helt innlegg om det.. 😛
      Gleder meg til det er giftedags, jeg får sommerfugler i magen på deres veiene! <3

    4. Invitasjonene er helt nydelige! Elsker kreativiteten, og gleder meg til å følge deg videre med bryllupsplanleggingen. Hvis du ender opp med å sy kjolen din selv, tenker du å vise noe av den på forhånd eller tenker du å holde hemmelig? Og har du tenkt noe på håret? Du har bare helt nydelig hår! Ååå jeg gleder meg sånn på dine vegne! #engasjertbloggleser

    5. Så fint det blir 🙂
      Et lite spm: hvordan gjør dere det med barna selve bryllupsdagen? Tenker på morgenen og kvelden?

    6. Anonym: Hehe! Å ha en dresskode er veldig vanlig i ett bryllup, og er ment for å gjøre det lettere for de inviterte å velge antrekk.
      dresskode: mørk dress – er dresskoden som er minst streng, selv om man allikevel skal være pyntet. Mannen må bære en mørk dress i sort, grått eller blått, mens kvinnen kan velge kort eller lang kjole, eller en drakt. Bunad er også innafor i denne dresskoden. Så koden er ment som en veiledning 🙂

    7. Hannest: Tusen hjertelig takk! <3 Så fantastisk å høre! Jeg kynne kysset deg. Jeg håper jeg kan komme med mange inspirerende innlegg i lang tid framover <3

    8. Stine: Å ha en dresskode er veldig vanlig i ett bryllup, og er ment for å gjøre det lettere for de inviterte å velge antrekk. dresskode: mørk dress – er dresskoden som er minst streng, selv om man allikevel skal være pyntet. Mannen må bære en mørk dress i sort, grått eller blått, mens kvinnen kan velge kort eller lang kjole, eller en drakt. Bunad er også innafor i denne dresskoden. Så koden er ment som en veiledning 🙂

    9. Charlotte: Tusen takk 😀 Vet du, det husker jeg ikke helt. Jeg hadde egentlig valgt en annen, men byttet data for å skrive de ut, og der var ikke den fonten, så jeg gikk for en annen jeg syntes var pen 🙂

    10. Annie: Tusen takk 😀
      Bernina Bernette 46 er en symaskin jeg har hatt og kan anbefale. Den er i den rimlige prisklassen samtidig som den er god å sy med.

      Du lager ikke mønster på symaskinen, det gjør du med hånden din, eller skriver ut de jeg har laget for leserne 🙂

    11. Cathrine L: Tusen takk <3 Så koselig å høre!
      Jeg kommer nok antagelig til å vise så blink av den, men hele kjolen kan jeg jo ikke vise før den store dagen 🙂 Jeg må jo sy den hos mamma så mannen ikke ser den 🙂
      Jeg har hatt prøve time hos frisøren alt, så håret er planlagt <3

    12. Anonym: Tja, det kommer jo an på hvordan invitasjonene skal se ut, og hvor mye du vil gjøre med dem.
      Her har jeg bare arkene til selve invitasjonene, og så har jeg skrevet ut på litt stivere naturfargede ark. I tillegg har jeg brukt tyllstoff, limpistol, limstift, silkebånd og magnet .

    13. MH: Takk 🙂 Om morgen tar mamma eller søster barna slik at de får ordet hår og klær. Når festen starter skal min kusine som er under 18 passe de 🙂

    14. Jeg er alltid så imponert over deg, Stine. Du er virkelig en STOR inspirasjonskilde, noen jeg virkelig ser opp til – rett og slett. Jeg er sikker på at dere får et helt fantastisk bryllup. Et personlig og vakkert bryllup. Stå på videre, jeg fryder meg over alle de kommende diy innleggene dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg