Hår, frisør, bryllup og litt sånt

Håret mitt har på de siste 5 årene liksom blitt min dyrbare skatt. Haha. Det er ille å si det, for tidligere var jeg veldig vågal hva håret gjaldt, jeg kunne gå med alle farger, og alle frisyrer. Jeg syntes bare det var spennende og gøy med forandringer. Det gjorde meg ingenting å klippe håret så kort at nakken var barbert da jeg gikk på videregående, mens i dag kan jeg ha skrekkelige mareritt om at noen klipper av håret mitt. 

Grunnen til det er vel at jeg ikke viste at jeg kunne få det håret jeg har i dag, og det er mange grunner til det. Jeg hadde det ekstremt gøy med både å klippe og farge håret mitt selv, noe som ofte innebar hjemmebleking og katastrofiske resultater. Håret mitt var på et tidspunk helt ødelagt.
Men så fikk jeg en frisør inn i livet mitt da jeg ble sammen med BT, og siden da har jeg forstått at hjemmefarging og billige hårprodukter ikke lager Hollywood-hår, et beskrivende ord jeg alltid referer til håret mitt etter endt besøk hos frisøren min, Marthe Beate på Klippotequet i Tønsberg. 

Som dere forstår så er veien til et sunt og friskt hår, regelmessige besøk hos frisøren, overlating av farging til frisøren, og produkter som er kjøpt i frisørsalonger. Håret mitt hadde alldri kunnet bli slik det er i dag, om det ikke var for det. 

Samtidig får jeg veldig mange spørsmål på hvordan jeg får håret mitt så langt, mitt svar ligger i setningen over, men det er viktig å poengtere at ikke alle har muligheten til å få så langt hår. I følge Marthe Beate så har alle hårstrå en viss levetid, men levetiden på håret varierer fra person til person. Hos noen blir ikke håret lengre enn til skulderlengde før det faller av og et nytt gror fram. Men å behandle håret hos frisøren, og i tillegg bruke gode og ikke minst riktige produkter til håret hjemme, er nøkkelen til å få håret til å vokse sin fulle lengde, og ikke brekke av mens det enda er ungt. Hvilket resulterer i at håret blir lengre og tykkere enn hva det blir med “hjemmebehandliger”. 


– Hun sparer til langt – 

Samtidig som jeg er livredd for håret mitt om dagen, så er det også en del jobb med langt hår, og jeg er ofte veldig fristet til å få det klippet av, men det får i såfall skje etter at jeg har giftet meg. 

Jeg skal bruke en annen frisør til den store dagen, Karoline, som også er fra samme frisørsalongen. Hun er den flinkeste på oppsatser som kollegaene sier, og “bare fordi jeg synes det er så gøy”, som hun sier.

Begge bildene under viser håret mitt oppsatt av Karoline.  

Og til mitt eget bryllup, så er jeg helt klar på hva jeg skal ha: Håret skal henge samlet nedover ryggen, pyntet med blomster. Jeg føler det passer perfekt til det romatisk-rustikke temaet vi har valgt til bryllupet, og min store inspirasjon er så klart: Ulyana Aster 


– Speiltvillingene på Facebook – 

26 kommentarer
    1. Så fint det ble! Var en sånn oppsats som på bildene nederst i innlegget jeg hadde håpet du skulle velge, yay! Det blir kjempefint. Mine personlige favoritter er den nede til venstre eller den nede til høyre. Men alle var fine og du kommer til å se helt fabulous ut på den store dagen! 🙂

    2. Å, kan du ikke lage eget innlegg kun med bilder med de forskjellige frisyrene du har hatt. Sånn er så innmari gøy 😀 Jeg har mange bilder selv, hvor jeg ser ut som ett troll og har mange ganger tenkt hvorfor mamma lot meg gå sånn og ikke tok meg med til frisøren. Nå hadde ikke mine foreldre så god råd når jeg var liten, men en plass går grensa. Haha, det var så gale mange ganger. verst var det vel den gangen mitt søskenbarn farget mitt lyse hår svart 😉 😛

    3. Håret ditt er amazing😍 Har du noe gode hårprodukter å anbefale? Selv sprer jeg til langt igjen etter å hatt skulderlangt. Heldigvis vokser håret litt fort!

    4. Du har et nydelig hår ja, og tenker nok det ligger en del pleie bak 🙂
      Og for noen nydelige frisyrer! Tenker spesielt den nederste til høyre vil passe deg perfekt.
      Vil også si at det naturlige smilet (med åpen munn)som du har øverst kler deg absolutt best ;)du stråler!

    5. Må si bloggen din har tapt seg de siste 5-6 månedene… Ca 5-8 innlegg i uken, og kommentarer kommer nesten ikke gjennom(tar veldig lang tid)?
      Syns også innholdet har blitt dårligere, veldig lite DIY og inspirerende hjemmeprosjekter for tiden… Virker også som det har blitt mer hår/sminke/utseende og mindre fokus på Speiltvillingene/morsrollen/familielivet. Bloggen har blitt mer overfladisk og rosa…

    6. Hilde: Tusen takk 😀 Ja, jeg har uendelig mange engetlig, men det jeg har funnet ut er at selv om frisøren gir meg en hårolje som skal være enda bedre enn den forrige jeg prøvde, så kan det være den første som var best til mitt hår. Så egentlig så ville jeg spurt frisøren din, slik at hun/han kan finne produkter som passer til ditt hår 😀

    7. Miss R: Jeg har brukt masse forskjellig, men jeg er faktisk veldig glad i Bed Head fra Tigi. De har flere forskjellige typer, lukter sinnsykt digg, er ikke gale på pris, også får du de i stoore flasker, noe som er gull siden du har de lenge 🙂

    8. Nora: Det var leit å høre. Jeg kan så klart alltid bli bedre, så det er kjempefint med tilbakemeldinger.

      Jeg hadde DIY – innleggg i hele desember, og nå har jeg pusset opp kjøkkenet, så jeg trodde ikke det skortet på hjemmeprosjekter, og dette hår innlegget følte jeg var ganske naturlig ettersom det blir mye om brullup framover <3
      Men jeg tar til meg kritikk, og skal bli bedre på kommentarer og familielivet 🙂 Rosa og overfladisk vil jeg i alle fall ikke være 🙂

    9. Veldig enig med Nora. Mindre kvalitet i innleggene, og veldig mye samme innhold som mange andre skriver om. Før var det mer mat, DIY og innlegg som ikke hadde så mye av utseende, klaging over hvor rotete huset er etter flere dager med DIY-ting osv.
      Jeg vet godt at jeg kan slutte å lese, og jeg innrømmer at jeg er sjeldnere innom her, fordi jeg ikke bruker opp tiden på innlegg som overhodet ikke i interesserer meg. MEN bloggen din var så mer ekte og jeg kjente meg mer igjen i innleggene så klarer ikke gi helt slipp og jeg håper de innleggene kommer tilbake:)

    10. Så utrolig nydelig hår du har <3
      Så gøy å se ekte langt hår. Synes det florerer av extensions brukere.
      Hadde vært kjempe gøy om du kunne blogget om hva dine hårrutiner er og hvor ofte du går til frisøren osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg