Magi på en isbane

Mamma tok med jentene sine, altså min søster med datter, minste kusina vår, og jentene og meg, med på Disney on Ice i dag. Det har gått mange år siden mitt siste besøk, men jeg gledet meg som det barnet jeg var sist. Det er noe med at magi som skapes i minnene, de forsvinner aldri.

Jeg glemmer aldri det året vi skulle på Disney og Ice hele storfamilien, hvor jeg fikk omgangsyken den samme morgnigen, og blånektet for at jeg følte meg uvel til jeg kastet opp over hele kjøkkengulvet. Så trist som jeg var da, tror jeg var like vondt for mine foreldre som det var for meg. Jeg måtte holde sofaen hjemme med pappa, som var min store superhelt den dagen. Ny tur ble det, og en trøstepreime på sengen da de andre kom hjem med gaver fra showet. 

Så er det litt rart å se et barndomsminne med et voksenperspektiv, det som var så gigansisk og sinnsykt, var kanskje ikke lengre like stort mer, men showet var kanonbra. Og da jeg på et tidspunkt prøvde å hviske noe i øret til Olivia i full begeistring, tok hun ikke blikket av forestillingen. I stedet la hun en finger mot sin egen min og hysset meg. Da kjente jeg igjennom mitt barn hvilken opplevelse et slik show var for dem, og jeg kunne ikke unngå prikkingen i øynene over tanken på at de også kan bevare et slik minne som jeg selv har bevart tett til hjertet. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

4 kommentarer
    1. OMG!! Jeg hadde også lyst på Disney on ice da jeg var lita, men fikk aldri dratt. (bodde for langt unna Oslo). Så da jeg fikk barn selv dro jeg dem med ved første sjans, og jeg syns det var stort som voksen. Hvem vet hvor stort det egentlig er for barna da? 🙂
      Virker som showet i år var bra 🙂

    2. Så koselig! Og så kjedelig at du ble syk den gangen du var liten 🙁 Vi var på Disney on ice på torsdag 😀 Helt magisk! Olivia, mamma og jeg. Vi storkoste oss 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg