Speil, speiling og speilvendt

Vet jentene hvem som er hvem, når de ser seg selv på bilder? 

De kan krangle så busten fyker, når de ser på gamle bilder og diskuterer seg i mellom hvem som egentlig er hvem på bildet. De synes det er enkelt om bildet viser en liten detalj av fargekode, om det så kun er en hårspenne i hver av deres faste farger, men er bildet i sort hvitt så kan krangelen oppstå. Det er ikke alltid slik, det er mange bilder de husker fra minnet slik at de vet hvem som er hvem, men om de ikke gjør det, så ser de ikke selv forskjell på seg selv og sin egen søster. 

Spør du meg er ikke det veldig rart. De er tross alt speiltvillinger, som betyr at de speiler hverandres utseende, for dere som har fulgt meg en stund, vet dere at jeg da ikke snakker om at de ligner fordi de er eneggede tvillinger, men for at de faktisk er speiltvillinger, speilvendte av hverandre. Jeg har tidligere sagt at om jeg ser ei av jentene igjennom et speil, så har jeg veldig lett for å ta feil, nettopp fordi jeg ser en speilvendt versjon av den ene som da plutselig ligner mer på søsteren sin enn seg selv. 

Det de ser av seg selv, er jo nettopp kun sitt eget speilbildet. Da er det ikke rart at det blir vanskelig å skille seg selv og sin egen søster når de ser bilder. For i deres bilde ligner de mer på søsteren sin, enn seg selv. 

De virkelige bildene slik jeg ser jentene, ser slik ut: 
Studerer du de nøye, kan du se at det øyet som er litt mer “lazy” enn det andre, er på hver sin side. Og hvis du tar en titt på neserynkene som følger grimasen, så ser du at de også speiler, da de skrår ned mot nesetippen bare på den ene siden, men på hver side av hverandre. 


Olivia til venstre, Otilie til høyre. 

Da skjønner dere nok hvorfor det er litt forvirrende for jentene å vite hvem som er hvem på bilder:

På bildet under er Olivia speilet, og det er nettopp slik det ser ut for henne når hun lager grimasen i speilet. Når hun da snur seg mot søsteren sin, så er det er ikke så veldig ulikt. 


Olivia til venstre i speilet bildet, Otilie til høyre. 

Her er det Otilie som er speilet, og da skjønner dere kanskje hvorfor jeg også tar feil om jeg ser de i speilet. Det er de små detaljene av ulikheter som er lagret i min harddisk, slik at jeg alltid vet hvem som er hvem, i speilbildet blir de små forskjellene klusset helt til. 

Otilie til venstre i speilet bildet, Olivia til høyre. 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

3 kommentarer
    1. Så gøy og spennende å lese. Ja, da kan jeg virkelig skjønne at det er vanskelig å ta riktig av seg selv og sin søster på et ikke-speilvendt bilde! Slik har jeg aldri tenkt på det før.
      PS. Fornøyd med at jeg så hvem som var hvem på det øverste bildet før jeg leste navnene ;D Ikke pga. lazy eye eller smilerynkene, men noe i ansiktene som er forskjellig som jeg ikke kan sette fingeren på 🙂 Nydelige engler er de begge to!

    2. Hei, ja ser de er litt ulike jeg, men skjønner dette må være vanskelig selv for dem. Kjenner eneggatvillinger, og synes der er vanskelig. Må alltid legge merke til klær for å si rett navn og være oppmerksom på hva de heter fra gang til gang. Alltid like gøy å treffe rett navn. Ser det gjør noe positivt med dem. Tror det ville vært dumt å bli kalt for noe annet hele livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg