Hettegenser med kaniner

Jeg la stoffet utover hele stuegulvet, klar for å klippe ut mønsterdelene jeg hadde tegnet. Mann i hus lå på sofaen ved siden av og så på tv. “Jeg tenker kaninene kommer til å elske dette stoffet” Sa jeg fornøyd mens jeg rettet ut noen av foldene. Vi lo så tårene trillet, for det jeg mente å si var at barna kom til å elske stoffet, ikke kaninene. Humoren rundt meg og kaniner har blitt en gjenganger i huset. BT tror at jeg er en smule (kanin)gal, og det er jeg nok. Derfor fikk vi begge et bilde i hode på at jeg sydde klær og puter i kaninstoff til kaninene. Så gal er jeg ikke, kaninstoffet var ment til jentene, og de elsker det.

Jeg hadde lyst til å sy noen komfortable barnehagklær til jentene, og fant ut etter en lang tenketid og noen tegninger at jeg ville sy en lang hettegenser. 
Da mønster var ferdig tegnet og stoffet klippet ut, satte jeg i gang med å kaste dele sammen, for det er nesten slik det føles. Å sy en slik genser tar utrolig kort tid, og er veldig enkelt. 

Jeg kommer garantert til å sy noen flere av disse, så da kommer jeg med mønster og framgansmetode om det er stemning for det! 

Nå må jeg hive meg rundt med både arbeid og pakking, for i morgen tidlig tar vi oss en mini ferie til Svergie! Jeg kan nesten ikke vente! 

40 kommentarer
    1. Ååå så fine gensere (og kjempe søte barn! )
      Supert hvis du vil legge ut mønster og fremgangsmetode, for da vil jeg sy til mine tvillingjenter å 🙂

    2. Endelig kom det et syinnlegg igjen, denne genseren var knallfin! 😀 Gleder meg til du deler oppskrift ^^, (Legg gjerne ved hvilket stoff du bruker også.) Ha en fin dag 🙂

    3. Så utrolig søte jentene ble i disse nydelig genserne 🙂 Jentene din smiler så søt og jeg bare digger tvillinger, de er så søte <3 Kos dere masse på deres mine ferie til Sverige, håper dere får en fin tur og at været er bra 🙂 Stor klem fra en som leser bloggen din ofte og som både digger deg og barna dine <3

    4. Supersøte gensere! Dette stoffet har jeg sydd bukse og smekke av til Sander 🙂 Skal sy en tights til Olivia etterhvert også. Passer til alt og alle 😀 God tur til Sverige 🙂

    5. Hei, jeg lurte på om du hadde nå anbefalinger på en bra symaskin for nybegynnere og som tåler litt?
      Har lenge ønsket meg en symaskin, men aldri tatt meg råa til det. Men fyller år straks og bursdagsgave til meg selv skal være en symaskin.

    6. Hei!
      Du inspirere meg hele tiden! Takk for det! Følger din blogg lenge, men aldri har kommentert noe, men nå… nå kommer det 😀 Jeg har prøvd en del av din julekalender- aktiviteter og elsker det! Men nå, jeg, som aldri har tenkt å sy klær… har bestemt å prøve det… Because of you! 🙂 Jeg selv har to jenter, en på 3,5 og en på 5 år, så tor de skal sette pris på det og 🙂 Så må ha litt mer info først. Hvor kjøper du stoffet og hvordan lager du mønster (størrelser?). Ligger den på nett? Lykke til videre med dine prosjekter og inspirasjon til andre 🙂

    7. Dina Cassandra Svendsen Myrlin: Jeg har bare erfaring med det jeg selv har hatt, og det er kun to symaskiner, begge av merket bernina. Men bernina bernette 46 er en veldig fin nybegynnermaskin 🙂

    8. Kjempefine! Vi har akkurat skaffet oss 2 kaniner, så en sånn genser for jenta mi på 7 hadde vært midt i blinken.Så lurer jeg på en ting: alle bildene dine er så utrolig fine, hva bruker du av kamera når du tar bilder, og hvilket program bruker du for å laste de inn på PC? Ha en god helg på tur 😉

    9. Hei Stine! Flotte gensere, gleder meg til et mønster Evt kommer. Men jeg lurte på en ting, går det an å lage en versjon hvor hettene er festet med trykknapper? i flere barnehager jeg kjenner til, ser de helst at ungene ikke har hetter som sitter fast til plagget (med mindre de er knappet fast) på grunn av kvelningsfare. Jeg ønsker ikke å skape en debatt om hvorvidt dette er noe en barnehage kan rå over og hvor tilstedeværende de voksne er, det er rett og slett kun et praktisk spørsmål. Jeg er veldig glad i hettegensere nemlig, og ungene mine syntes også det er stas med det. Ønsker deg en fin kveld videre. 🙂

    10. Nydelige; både genser og jenter😊
      Bare et lite tips fra en bhg lærer; vi er ikke så veldig begeistret for hettegensere. Ett er faren for å hekte seg fast, i tillegg blir det lett litt klumpete med disse hettene. Ikke meningen å være negativ men siden du nevnte spesifikt at det var til bhg så ville jeg bare nevne det.

    11. Jeg syns det er så gøy å fascinerende å lese bloggen din! 🙂 fulgt den lenge! Skjønner virkelig ikke hvorfor du vant Vixen altså! Eller var nominert! 🙂 Digger denne bloggen!

    12. Hei
      Så flotte genserne ble🙃❤ håper mønsteret kommer i utskrift format, er så dårlig på å måle opp sjøl

    13. SANDRIS: Tusen takk 😀 Jeg frontet heller ikke at jeg ville delta 🙂 Jeg synes det mangler noen kategorier som bloggen min passer under 🙂 Men tusen takk for stort kompliment!

    14. Kaja: Tusen takk! Det går nok an, men det er en god del mer jobb, så jeg kommer nok ikke til å dele en oppskrift med avtagbar hette i denne omgang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg