ENDELIG SNØ!!

Nå har vi ventet på snøen siden før jul, og ønsket om snø ble ikke noe serlig mindre etter at jentene fikk ski til jul! plussgrader, solskinn og regn er det vinteren har gitt oss i år, så nå var det høyst på tide med noen minusgrader så ikke trærne slår knopper. 

Jeg ble nødt til å holde jentene hjemme i dag, på grunn av sykdom nok en natt. Og vi hadde ikke en gang rukket å spise frokost før de to tuppene begynte å hige etter å komme seg ut i snøen. 

Å få to treåringer til å lære seg hvordan man går på ski, ga i alle fall meg svetteperler i pannen der jeg løp fram og tilbake mellom de to og heiset de opp fra bakken, igjen og igjen. Vi fikk i alle fall testet skiene, og når pappa kommer hjem fra jobb blir det en nyrunde med litt bedre oppfølging. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Gøy med snø ja!! Slik lærte mine barn å reise seg etter fall på skiskolen: Når de har falt må de legge seg på ryggen med bena i været. Skiene må man holde parallelle i lufta, før man lar dem falle til den ene siden. Fra denne stillingen kan barnet selv velge videre taktikk for å komme seg på bena, gjerne via en krabbestilling. Når man begynner med dette tidlig blir de veldig raskt flinke til å klare seg selv. Da blir det stor skiglede for både små og store 🙂

    2. Tone T: Topp! Det skal innøves! Jeg er jo så dårlig på ski selv, så jeg trenger noen gode tips der. Kommer sikkert til å ligge på ryggen selv med beina rett til værs for å få orden på skiene som jeg også nå må få meg :O 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg