Sjekklister for bryllup

– Her har dere alle sjekklistene dere trenger til bryllupet! – 

Siden det har vært så mange som også gjerne skulle hatt en mamma som min til bryllupsveiledning, så tenkte jeg å dele en liten bit av mamma med dere. Jeg har gjort om listene hennes slik at de er litt mer generelle, men allikevel like herlige og utfylte! Så til dere der ute som har hatt hjerte litt i halsen for all planleggingen av bryllupet, nå kan dere bare laste ned deres egen sjekkliste, og begynne å fylle ut excel-arkene med deres navn, mat og dill og dall. 

– LAST NED DIN SJEKKLISTE –

Det dere finne er oversikt over i sjekklistene er :

  • sjekkpunkter 
  • budsjett
  • gjesteliste
  • hjelp
  • pynt og dekketøy
  • mat og drikke
  • logistikk for dagen før og bryllupsdagen

Sjekkpunkter: 
Her kan dere fylle ut ting som ikke er med, eller fjerne det som ikke er nødvendig for deres bryllup, og huke av alt som er gjort.

Budsjett: 
Denne listen er satt opp med en formel, slik at du kan føre opp priser, før og underveis for å sjekke opp mot budsjettet ditt og se summen av hva du har brukt hele veien. 

Gjesteliste:
Har en formel, slik at når du fører opp navnene og antall som svarer at de kommer, så får du et fin oversikt over hvor mange dere blir i bunnen av siden. 

Hjelp: 
Denne siden er kanskje mest ment til dere som skal ha bryllupet et sted det ikke er servering. Da trenger man en del hjelpere, og listen viser hvordan det kan gjøres oversiktlig. 

Pynt og dekketøy: 
Her er det også greit å vite at du har nok av alt til festen, og starter man litt tidlig er det antagelig mye ting man kan låne av andre. 

Mat og drikke: 
Denne siden tilhører vår meny, men den er oversiktlig og jeg tror den kan være til god hjelp selv om man endrer på menyen. 

Logistikk for fredagen og lørdagen: 
Selv om en slik dag kanskje ikke vil gå på klokkeslettene, er det greit å tegne seg opp en liten plan for dagen. Her er et eksempel på det. Du fyller selv inn hvem som kan hjelpe til med hva, og når. 


Jeg håper dere blir like lykkelige som jeg ble da mamma kom med disse listene til meg. De er til ufattelig stor hjelp, og hjalp meg veldig til å se ting litt overfra slik at jeg fikk oversikt. 

En takk til den fineste mamma <3 


– Speiltvillingene på Facebook – 

15 kommentarer
    1. Nå skal ikke jeg gifte meg, men elsker lister og organisering og så gjennom den.
      Masse jobb lagt ned, helt genialt, og veldig gjennomført liste der ingenting kan gå galt 🙂
      Lykke til!

    2. Må bare spør.. Fikk ikke opp så mye da jeg trykket på “Last ned din sjekkliste”. Er det bare denne? Virket som det var så mye mer etter å ha lest resten av innlegget.. Ble bare litt usikker, så måtte spør 🙂
      Om det er meningen at det skal gå an å trykke på overskriftene som er understreket går ikke det hos meg vertfall 🙂

    3. Nå er jeg ikke forlovet enda, men skal jo gifte meg om forhåpentligvis ikke så mange år. Så denne skal jeg ta vare på! Du er skikkelig inspirerende, og jeg har allerede mac’en full av tips fra deg. Gleder meg til å se bryllupet deres, tror det blir helt fantastisk 😃

    4. Ohoi! Så flink mamma du har!:) denne må definitivt lagres til vi skal gifte oss om 2 år:D utrolig inspirerende å følge med på forberedelsene du gjør. Vi skal selv ha låvebryllyp på gården vår, og alt du lager blir så utrolig flott! Kommer nok til å låne mange av ideene dine:) gleder meg masse til å se brudekjolen du lager<3 helt enig i at blonder passer perfekt til låvebryllyp:D Ha fortsatt en fin kveld:)

    5. Måtte brått avbryte alle pliktene mine i dag, og sette meg ned å regne, skrive og kose meg. Kjente hodet er mye mer organisert nå. Tusen takk til deg og moren din! Og du, jeg fikk en åpenbaring i dag. Har lenge fundert over hvilken hobby som kan passe meg. Og i dag fant jeg ut! Jeg skal lære meg å sy, alt takket være deg!

    6. Hei Stine,
      vi skal gifte oss i august, og en sjekkliste hadde vært veldig til hjelp!!
      Men jeg får ikke til å åpne linken? Er det noen mulighet i havet for at du kunne sendt meg denne på mail? 🙂
      På forhånd tusen takk!

      Mvh
      Ina

    7. Hei. vi skal gifte oss i 2025 og en sjekkliste hadde vært fantastisk. Kan du sende den til meg? får ikke linken til å fungere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg