Solosanger i vielsen

– Tips til fine sanger? 

Nå merkes det på kroppen at det er under 4 måneder igjen til bryllupet, for nå er det ikke så mye annet som står i hode på meg. Jeg føler ingen stress for øyeblikket, men dagene går med til planlegging, for ikke å glemme brudekjolen som jeg så vidt har begynt på. 

Dere vil også merke at det stadig nærmer seg bryllup, for det er jo slik at når jeg skal publisere mine tanker her inne, og de tankene inneholder 97 % bryllup, så bli det naturlig nok en del av bryllup her også. 

Det er en del som begynner å falle på plass nå, selv om det er mye igjen. Jeg kan nesten ikke vente med å begynne og sage opp x-antall trær! Jeg har fått helt hang ups på dekor av trestubber – store og små. Så siden vi kjører låvebryllup, og har vår egen skog så må jeg jo bare rydde litt i skogen for å lage litt billig dekor. 

Men, og nå må dere hjelpe meg. Kan dere hjelpe meg med forslag til låter? Jeg trenger den fineste sangen som kan synges solo i kirken, men jeg skulle gjerne hatt noen låttips. De kan være engelske eller norske. Jeg drømmer om å finne drømmelåten, og i tillegg samle opp flere sanger til en låtliste til andre som synes det er vanskelig å finne ut hvilke sanger de vil ha under vielsen.  

Jeg sier på forhånd tusen takk til dere som har en låt og dele <3 


– Speiltvillingene på Facebook – 

134 kommentarer
    1. On this day – David Pomeransz
      Den finaste eg veit – Hellbillies
      Kjærlighetsvisa – Halvdan Sivertsen
      You raise me up
      ❤❤ Lykke til med den store dagen 😀

    2. Som jeg har skrevet tidligere; jeg gleder meg til hvert bryllupsinnlegg her på bloggen. Sitter å tripper på dine vegner.
      Når det gjelder bryllupssanger er jeg SÅ forelsket i Westlife sin sang “Beautiful in White”.

    3. Du er allt av Sonja Alden og A thousand years av Christina Perri!! Skal spille de selv i et bryllup i august og de er såååå fine! 😊😊

    4. En av mine favorittsanger er “To make you feel my love”.
      Den er originalt fra Bob Dylan, men har kommet i ny versjon fra Adele 💕

    5. Hei, så flott å se alle de fine tankene dine/deres rundt bryllupet 🙂 Jeg anbefaler dere å se en episode av Sister Wives (siste sesong, ep heter maddies wedding), for ho hadde bohemian wedding og er veldig innenfor samme sjanger som dere 🙂 Sånn for tips og triks.
      Men over til sangen; i vårt bryllup for snart 5år siden fikk vi en kompis til å spille gitar og synge låta vår på inn- og utmarsj. Den er nydelig og heter Never gonna be alone av Nickelback. Hør den, og se musikkvideoen, den er stunningly amazing. Håper du koser deg masse med bryllupsforberedelsene, for det er en av de koseligste tidene jeg har hatt! <3

    6. Noen tips fra meg 🙂
      – fordi eg elskar deg
      – make you feel my love
      – marry me av Train
      – to love somebody
      – thinking out loud

    7. Gavin James med “For you” syntes jeg er helt vıdunderlıg 🙂 Teksten er flott, om den er heelt bryllup lıtt usıkker – men jeg velger å tolke den som at det går bra! Ellers så er jo Sade med “By your side” veldig veldig fin, og der er jo teksten spot on til den store dagen da :):)❤️

    8. The story fra Brandi Carlile <3
      Er så spent på å se kjolen din:) du er så vanvittig flink:)
      Du laget en gang sånn tunika / kjole til jentene i grått og rosa. Kan du lage fremgangsmåte på disse:) ? De var så nydelige.

    9. Vi hadde Alan Jacson, look at me i kirka, og Alan Jacson-Once in A lifetime love til brudedansen ❤️❤️

    10. Vi hadde John Legend sin All of me i 2014. Jeg kjente jeg var skeptisk siden krabbet oppover spotifylistene, og vi gjenre ville ha noe unikt. Hvis jeg ikke tar helt feil er det en av de mest brukte sangene til den bruken på den tiden, men jeg har aldri angret i ettertid! I kriken var det så riktig tekst for oss, og jeg elsket at jeg fikk høre den på radio hele tiden etterpå 🙂 Fortsatt veldig fornøyd med den 🙂 Den er så ærlig og kjærlig <3

    11. En helt nydelig sang (som jeg tror de fleste ikke har hørt) er “perfect for me” av Ron Pope. En av mine yndlingslåter innenfor kjærlighetskategorien. Lykke til med bryllupsplanleggingen forresten – det er så koselig å følge med! Gleder meg til å se hvordan dere får det på den store dagen 🙂

    12. Gratulerer så mye med bryllupet, og masse lykke til med planleggingen.
      En kjempefin sang er :” When god made you” litt usikker på artisten.
      Også kjempemange fine dersom du søker opp ultimate weddingsongs på youtube, dukker opp mange man ikke har hørt før.

    13. Wow, jeg har ikke ord, jeg blir så inspirert og imponert over ALT du får til. Du kan jo ALT jo!!! Det er så spennende å følge med.
      “Helbillies med finaste eg veit” er en utrolig søt sang som passer supert i ett låvebryllup!! <3

    14. Så utrolig gøy å følge med bloggen din nå, spesielt siden det er bryllupssnakk. Giftet meg i september’16, den dagen glemmer jeg aldri – du har noe fantastisk stort å glede deg til. En innenfor familien til mannen min syngte i kirken for oss. Mannens store ønske var at han skulle synge Stealing Cinderella og det gjorde han. Helt nydelig sang, som fikk meg til tårer.

    15. “Always been you” av Marie Hines
      “Once in a lifetime” av Landon Austin
      “White Dress” av Ben Rector
      Disse er tre av mine absolutte favoritter når det kommer til kjærlighetssanger og er virkelig verdt å høre! 🙂

    16. Sjekk ut ‘when God made you’ på youtube ❤ utrolig flott tekst og melodien i seg selv kan få hvem som helst til å måtte tørke tårene. Nydelig sang ❤

    17. Vi hadde solist som sang Marry me av Train og Thank you av Secret Garden. Fantastiske sanger begge to 🙂

    18. En sang jeg synes er veldig fin er the book of love med Peter gabriel. Hør godt etter på teksten, blir bedre og bedre i sangen. Men det er min mening. Lykke til med bryllupsplanlegging det er mye jobb men så absolutt vært det når dagen er der😀

    19. OneRepublic – preacher
      John Legend – Love Me Now
      Lifehouse – You And Me
      James Arthur – Say You Won’t Let Go
      The Afters – Moments Like This

    20. Sarah Dawn Finer med kärleksvisan 🙂
      En utrolig fin sang med meningsfull tekst.
      Lykke til med bryllup og valg av sanger 🙂

    21. Var i bryllup i sommer og de hadde hilde selvikvåg syngende i kirken. Hun sang alt for deg. Heilt nydelig sang og fikk skikkelig gåsehud av hele stemningen! 🙂

    22. Utan dine andetag med Kent, den er helt utrolig nydelig! 🙂 Skal definitivt spilles hvis jeg Kal gifte meg en gang. Og det vackraste av Cecilia Vennersten, Bed of roses med Bon Jovi, Kiss from a rose med Seal, Love me like you do med Ellie Goulding og Can’t help falling in love med Elvis 🙂 Kom gjerne med et innlegg hvor du skriver litt om musikken du velger ut! Spennende med bryllupsinnleggene dine 🙂

    23. How long will i love you – Ellie Goulding
      A thousand years – christina perri har vi valgt som solosanger!:-)
      Veldig kjekt å følge deg gjennom denne bryllupsplanleggingen. Du er så inspirerende og flink <3

    24. You raise me up er jo standard, men den er så fin!! Skriver ikke så ofte her inne, men jeg leser hver dag, og synes det er så gøy å følge med på utviklingen av jentene (de har blitt så store!!) og det er så moro å få være med i prosessen frem mot bryllupet! Ønsker dere masse lykke til, klemmer fra meg..

    25. Må være All of me av John Legend. Så er d kult og spille den mixa versjonen av Tiesto på festen 😍 Lykke til med planleggingen.

    26. Hei Stine. Så utrolig gøy med bryllup❤
      En sang jeg syntes er fin er den som ble sunget i bryllupet til den svenske kronprinsessen, når hun giftet seg med Daniel. Det er Bjørn og Agnes som synger og sangen heter: When you tell the world your mine

    27. Låten “fordi eg elskar deg- Ingebjørg Bratlad” er en av de fineste låtene jeg vet, passer perfekt i bryllup ☺️

    28. Ååå det er jo så mange fine sanger så må være vanskelig å velge.. noen få forslag herifra ;
      Best thing – Anthem Lights
      I’ll be – Edwin McCain
      You got me – Gavin DeGraw
      Marry me – Train
      More than anyone – Gavin DeGraw
      Crazy girl – Eli Young Band
      We both know – Colbie Caillat og Gavin DeGraw
      Masse lykke til fremover, så spennende å følge med på veien 🙂

    29. Jeg synes ihvertfall make you feel my love med Adele er veldig fin, men ikke minst også den norske versjonen “fordi jeg elsker deg” med
      Ingebjørg Bratland. Lykke til 🙂

    30. Sangen er hverken norsk eller engelsk, men sangen til Cecilia Vennersten, som heter “Det Vackraste” er helt nydelig å høre på at blir sunget solo i kirken. I tillegg til at sangen i seg selv er kjempefin 🙂

    31. Hei Stine & Bjørn Tore 🙂
      Dere får sikkert masse gode forslag til sanger, men jeg vil gjerne få anbefale Michelle Featherston med “We Are Man And Wife”. Dette er en nydelig sang, kanskje du har hørt den? 🙂 Ønsker dere begge, Otilie & Olivia og resten av familien deres all mulig lykke <3
      Mvh Jeanette

    32. Det er sååå spennende å følge deg frem mot bryllupet, Stine. Du er så kreativ og flink og en kjempeinspirasjon. Sanger jeg vil foreslå er
      Fylt av min kjærlighet – Anne Grete Preus,
      Make you feel my love – Adele,
      Like I´m gonna loose you – Jasmine Thompson (favoritt!),
      This Year’s Love – David Gray,
      Home – Edward Sharpe (men denne versjonen https://www.youtube.com/watch?v=pDiJYoiqRag),
      Grow old with me – Tom Odell,
      A thousand years – Christina Perri,
      Come away with me – Norah Jones,
      Den finaste eg veit – Hellbillies (favoritt nr2),
      Det vackraste – Cecilia Vennersten,
      Ennu doftar kärlek – Marie Fredriksson
      Det ble noen forslag det, haha!

    33. All of me! Jeg ville valgt den uten å tenke på hvor mange ganger den er spilt i en sånn setting osv. Teksten kan jo ikke bli bedre på det tidspunktet 😊 jeg elsker alle bryllups innlegg!! Er godt gift i ellevte året men kunne jo av og til ønske jeg skulle planlegge igjen 😉

    34. Vise til våren- Vamp
      Mirrors – Justin Timberlake
      Det nye toget – Astrid Kloster
      Lovely Day – Bill Withers
      Here comes the sun – the Beatles
      Bakom min rygg – Odd Nordstoga

    35. Et liv for meg – A capella sang som gjøres av en svensk gruppe The Real Group.
      Pitsj er en norsk jentegruppe som gjør den også.
      Nyyyyydelig sang 🙂

    36. Heim- Maria Haukaas Mittet
      Denne sangen ble sunget i kirken i tanten mitt sitt bryllup og det var helt nydelig💗

    37. Gleder meg til å lese mer om bryllup her fremover 🙂
      Fineste bryllups-øyeblikket jeg har vært med på var når bruden overrasket brudgommen under vielsen med å synge “Fields of gold” til han.
      Synes sangen passer fint i et bryllup uansett hvem som måtte synge/spille den! 🙂

    38. vi giftet oss i høst og hadde Carrie Underwood – look at me og amazed – lonestar 🙂 uforglemmelig og ikke et tørt øye i kirken 🙂

    39. Thinking out loud- Ed Sheeran
      I Won´t let you go- Rascal Flatts
      Bless the broken road- Rascal Flatts
      More than anyone- Gavin Degraw
      Det er mange forskjellige å velge mellom, men disse er bare helt nydelige! Helt fantastiske alle fire!!<3

    40. Vi hadde noen litt uvanlige, men nydelige sanger i vårt bryllup. Hadde leid inn vokalist og gitarist som sang og spilte. For oss var teksten på sangene viktigst, og disse tekstene sier liksom alt 🙂
      Bryllupsvals av elisabeth andreassen
      Nerven i min sang med marion ravn
      Utgangsmarsjen ble mi pia, din gutt av ola bremnes
      Finn de sangene som føles som dere. <3

    41. Husket jeg synes det var veldig vanskelig å velge når vi giftet oss, men vi endte på Sånne som oss av Henning Kvitnes. I tillegg hadde vi solosang når vi gikk ut av kirken. Da valgte vi To hjerter, en sjel avv CC Cowboys 🙂

    42. When you tell the world you’re mine – Agnes og Bjorn! 🙂 Den er så innmari fin. Skulle egentlig ha den i vielsen vår, men fant ingen til å synge 🙁

    43. Sonja Aldén med Du er Allt! Du må høre versjonen der hu synger sammen med Shirley Clamp. *frysninger*

    44. I vielsen hadde vi mannlig solist som sang ‘When you day nothing at all’ og vi danset til ‘If you don’t know me by now’ av Simply Red.

    45. Kjæresten spiller piano, og den aller fineste sangen han spiller for meg er Chester Sea sin You’re Beautiful. Den er nydelig og virkelig verdt å sjekke ut!

    46. Var gjest i et bryllup en gang hvor sangen ” love will keep us alive” ble sunget. Aldeles nydelig. Tror ikke det var et tørt øye i kirken. Forøvrig lykke til med alle forberedelser.

    47. God bless the broken roade eller broken roade (litt usikker på hva som er tittelsen.
      Lock at me av Alan jackson

    48. The Rose – Westlife/Bette Midler/Lea Michele
      Raise Me Up – Josh Groban/Westlife
      Marry You – Bruno Mars
      Better Place – Rachel Platten
      I Believe In You – Michael Buble
      Make You Feel My Love – Adele
      One Day More – Les Miserables
      Amazing Grace

    49. Er så gøy å følge bryllupsforberedelsene deres! Skulle egentlig giftet meg neste vår, men det blir baby istedet 😉
      Sangen vår er “Så glad i dæ” av Åge Aleksandersen. Min favorittsang ❤ Blir nok brudevalsen vår.
      Ellers kunne jeg tenkt meg “How long will I love you” av Ellie Goulding i kirka. Men det er jo så utrolig mange fine! Ettersom pappa er musiker har han fått ansvaret for alt som har med musikk å gjøre i bryllupet som vi satser på våren 2019 🙂

    50. Fant en spilleliste på spotify som heter wedding first songs. Utrolig mye fint! Og en del som jeg aldri har hørt om, som kan bli litt deres 🙂
      Var i bryllup til et vennepar i fjor sommer, de danset til Bilde tå’n Ivers :p veldig passende til brudeparet, og veldig gøy å ta noe utenom det vanlige 🙂
      Beautiful thing er også en fin sang 🙂

    51. Vi hadde “Mitt hjerte er ditt” (Alf Prøysen) som solosang i vår vielse! Synes teksten er så fin, og veldig passende til bryllup (:

    52. Jason mraz – i wont give up
      Brandy carlile – the story
      Jj heller- when im with you
      Meghan trainor- like im gonna lose you.
      Den siste må være en av de fineste sangene
      Jeg vet om 😀

    53. Et liv för mig – The Real Group. Den norske versjonen (et liv for meg) med vokalgruppen Pitsj er heeeelt nydelig. Du finner den på Spotify.

    54. Da jeg var i bryllup i sommer hadde brudeparet valgt “Here comes the sun” i kirken da bruden gikk opp alteret. Så flott!

    55. Never stop – Safetysuit (wedding version), god gave me you – Dave barnes, Richard Marx and Donna lewis – At the beginning, Celine Dion – where does my heart beat now, Daryl Braithwaite – Don´t hold back your love

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg