Planlegging av bryllupslokalet

Sist uke tok jeg et ekstra besøk til bryllupslokalet for å ta alle mål og memorere det hele for å starte planleggingen av dekorering. Jeg vet nemlig at de to dagene før festen kommer til å innbære en stor jobb med å pynte det opp. For at jeg skal få til alt, så må alle planer være klare. Jeg kommer til å henge opp tegninger og planer, slik at alle som hjelper til kan se på tegningen og begynne å flytte border og henge opp pynt, uten at jeg må få hundre spørsmål. 

Det er tross alt en stor jobb, og da nytter det ikke å finne ut hvordan det skal være samme dag som det skal pyntes. Jeg må jo også si at jeg synes det er veldig gøy med den delen av planleggingen. Ebay er min store venn om dagen, så det hamstres pynt til en rimelig penge. 

Lokalet vi har valg, er som dere vet en gammel mølle og ser ut som en låve inni. For meg er det det perfekte utgangspunktet, men samtidig så klever det kanskje litt ekstra for å gjøre stemningen magisk. 

Jeg har ikke bestemt meg for hvordan bordplasseringen skal være enda, men nå har jeg laget en tegning av lokalet, og bord og stoler i “rett størrelse”, så nå kan jeg flytte rundt til jeg finner den beste løsningen. Dansegulvet vil bli der vi spiser, så da blir det litt omrokkering av border når kakene er spist. 

IIIK! Dette er så GØY! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

10 kommentarer
    1. Er så spennende å følge planleggingen din! Skal selv gifte meg i juni og er midt i planleggingen. Kan du komme med noen tips og linker til hva du bestiller på ebay? 🙂

    2. Føler meg som en stalker om dagen, for jeg kommenterer så mye😂 men det er så morsomt å se på planene dine, for vi har så lik smak. Jeg finner masse inspirasjon og det er så gøy😄 Vi skal gifte oss hjemme på gården, middagen skal vi ha i et telt, og festen blir inni låven. Jeg er så spent på kjolen din! Du kommer til å bli så fin!

    3. Fantastisk!! Syntes det er så kjekt å lese om bryllupsplanlegging!
      Da jeg så disse tegningene tenkte jeg med en gang på bryllupet til en venninne. Legger ved link så du kan få se bilder og kanskje bli litt inspirert.
      Lykke til videre med planleggingen! 🙂
      http://www.wideinwonder.com/1565-2/

    4. Silje: Haha 🙂 Det er kun en fornøyelse 😀 Så gøy å høre, åh, det kommer jo til å bli helt fantastisk. Jeg drømte om å ha det på gården selv, men vi måtte nok pusset opp litt i låven for å hatt det her. 🙂
      Må si jeg er veldig spent på kjolen selv! Hihi 😀

    5. Anniken: Så morsomt at det var akkurat hva jeg har gjort nå 😀 Mitt siste innlegg er av noen av kjøpene, flere vil komme 🙂
      Masse lykke til med planleggingen selv 😀 Nyyt det, det er jo såå gøy (og litt stressende) 😀

    6. Vi skal også ha låvebryllup og har tenkt på å ha tyll i taket akkurat slik du har det. Lurer på hvordan du har tenkt til å feste det? Man får vel kanskje ikke spikre det opp?

    7. Tenkte litt på bordplasseringen du har valgt.
      Det blir ikke slik at gjestene må drive å lene seg den ene veien og den andre for å kunne se dere? Fra de bryllupene jeg har vært i, så virker det til at gjestene ønsker å kunne se brudeparet, og særlig når det holdes taler.

    8. Kristine: Jeg tenkte å finne en vaier eller, eller bruke en sånn rund stokk man kan lage kosteskaft av (man får kjøpt meterlange på for eks monter), som jeg knuter fast i de øverste takbjelkene. Så henger jeg tyllen over de, og drar de over de neste bærebjelkene. Da trengs ingen spiker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg