Prosjekt brudekjole

Da var vi i gang! Herregud, dette er såå spennende!!!!!! 

I går reiste mamma og jeg på Stoff&Stil for å få tak i de siste stoffene, jeg ble så dårlig av migrene da vi var i Oslo for å kjøpe stoff at vi måtte reise hjem etter at de viktigste stoffene var kjøpt. Vi ble med andre ord ikke helt ferdige, og måtte kjøpe resten i går. Heldigvis fant vi det siste vi trengte på Stoff&Stil slik at vi slapp å ta turen videre til Oslo. 

Jeg er ti hakk mer ivrig enn mamma, så når jeg er gassen må hun være bremsen. “Du må være litt nøye!” Som hun sier. Og jeg tror mine venninner finner det interessant at det finnes et menneske som er mer nøye enn det jeg er. Men det skal sies at jeg ikke er like opptatt av hvordan alt ser ut på vrangen, som det kanskje mamma er.

Vi er virkelig to hoder om denne kjolen, og bare i går brukte vi mange timer på å planlegge og snakke om løsninger, hvordan klippe stoff, og hvordan sy. Det er mamma som er den virkelige hjernen bak, men så kan jeg skyte inn med litt fornuftige løsninger etter å ha sett utallige filmer på youtube om det å sy en brudekjole – Hva var vel livet uten internett! 

Så selv om mamma kan og vet best dette med å sy en så ordentlig kjole, så er det jeg som må sitte bak symaskinene, “det er jo du som skal sy denne kjolen” sier mamma, men der er hun min svært gode assistent som tråkler sammen stoffene for meg, slik at min syjobb blir en god del enklere. 

Selv om vi reiste til Stoff&Stil før 11 i går formiddag, og jeg ikke var hjemme igjen før halv 12 på natten, så har vi ikke kommet lengre enn til å tilpasse bryststykket. Det er ikke akkurat gjort på en helg dette her, så det er egentlig godt at kjolen skal sys hos mamma som kan sende meg hjem, for hvis ikke tror jeg ikke jeg hadde klart å sove før den var ferdig sydd. 

Nå er det barnebursdag, før en ny runde med søm starter 😀 


– Speiltvillingene på Facebook – 

18 kommentarer
    1. Så flink du er 🙂 masse lykke til, men du har nok rett i at det er bra at den syes hos mammaen din sånn at du kan slappe av hjemme hos deg selv, med akkurat kjolen =)

    2. Vet knapt om noen som er så imponerende flink og kreativ som det du og (tydeligvis) moren din er. For et prosjekt!! Har du regna noe på hvor mye penger du faktisk sparer på å sy selv? Det hadde jo vært interessant, siden brudekjoler jo koster litt. Jeg gleder meg sånn til å se sluttresultatet! Hadde det vært noen andre så tror jeg at jeg hadde sittet her med en grimase, for hvordan skal dette gå? Det blir jo så amatørmessig og huff… men deg, DEG har jeg trua på! Det du har laget til nå er så proft og fint atte hjelp!

    3. Er så spennende å følge med på det her 🙂 Tror virkelig den kjolen din blir skikkelig fin, ser slik ut på det lille vi ser her 😀 Så gleder meg utrolig til å få se det ferdige resultatet :D:D

    4. S: Litt av et prosjekt ja 😀 Vi ligger på 5000,- nå og det er stoffer til min kjole, og brudepikekjolene til jentene, så sammenlignet med en ny kjole fra en brudesalong, så er det jo noen tusen å spare 🙂
      Åh <3 Så utrolig hyggelig å høre. Jeg håper ikke jeg skuffer 🙂

    5. Hei Stine. Jeg må bare får si at jeg beundrer din kreativitet og stil. Du er SÅ flink og kjolen kommer til å bli helt nydelig. Jeg skal også gifte meg i sommer og har derfor et spørsmål. Nå vet ikke jeg helt hvilken farge kjolen din blir i, men jeg har kjøpt kjole i ivory-farge. Jeg har hørt at hvis man ikke har hvit kjole kan ikke brudgommen ha hvit skjorte fordi bruden da kan se “møkkete” ut ved siden av. Hva tenker du om det? Hvis du ikke har hvit kjole hvor skal brudgommen kjøpe skjorte? hvis han ikke har det allerede… Ingen vanlige butikker har annet en hvite skjorter, så trenger tips til hvor jeg kan få tak i dypere hvit/ivory til mannen.

    6. Vakkertufs: Jeg er nok litt enig i at han bør ha en ivory skjorte han også om bruden er ivory. Men jeg har nok ingen tips. Vi har ikke kommet til skjorten hans enda :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg