1. gang med gress under labben

Med 7 varmegrader i skyggen, og 14 i solen, syntes jeg det var på tide å la kaningjengen på 4 få lov til smake på livet med gress under labbene. En første gang for de tre små, og et ubeskrivelig gjensyn for mammaen. 

Jeg lukket inne de de to guttene som allerede bor i hagen, så de ikke skulle begynne å sloss med de fire inntrengerne. Kaniner må båndes for å kunne gå sammen, noe som innbærer at de må møtes på et nøytralt sted og bli venner der før de kan settes sammen på et territorielt område, de må i tillegg være kastrert, noe våre er. Men det var ganske så spennende å få hilse på pappaen sin. 

Jeg syntes jo det er veldig koselig og ikke minst morsomt å ha innekaniner som hopper rundt i huset, men når jeg ser hvordan kaninene oppfører seg så fort de får gress under labbene, så er det ganske lett å se hva en kanin foretrekker. Det var hurra-meg-rundt og hoppsansa for alt det var verdt. 

Haha, for en gjeng! Jeg kan ikke si at jeg angrer for at vi gikk for å skaffe oss kaniner i fjor. Mer trivelige og gøyale dyr skal man lete lenge etter. 

Nå gleder jeg meg veldig til været blir så stabilt varmt at innegjengen kan flytte ut med gutta våre. 

13 kommentarer
    1. Så koselige bilder! Finnes ikke noe søtere enn lykkelige kaniner 🙂
      Blir nok stor stas når det kommer mere gress! 😀

    2. Elisa s: Ja, vi har mistet først to, og så to til da de var på den alderen hvor de skal få i seg nok av morens avføring for å få riktig tarmflora 🙁 Veldig leit.

    3. Kaninene dine er så vakre. <3 Klarer ikke å se meg mett på bildene av dem. Vet ikke om du husker det, men jeg kommenterte hos deg for en stund siden da jeg vurderte å kastrere den ene hannkaninen min. Jeg gjorde det, og han er blitt mye mer stueren. Det var et godt valg. 🙂 Nå lever begge hannkaninene, både den ukastrerte og den kastrerte, sammen i stua vår, det er så koselig. 🙂 Det er så innmari bra at en med så mye innflytelse som deg skriver riktig info om kaniner, de er så undervurderte dyr, som så mange fler kunne fått glede av. <3 Selv har jeg drevet med kaninhopping og utstilling i mange år, og det har formet meg utrolig mye som person. Elsker bloggen din!

    4. Så herlige de er! Kjempesøte, nå vil jeg også ha kaniner 😀 Men jeg tror hunden vår hadde vært i overkant begeistret for å leke med dem, haha…

    5. Katarina: Hehe. Ja, det var det da. En hund med mye jaktinnstinkt er nok det vanskeligste, men samtidig de lærer jo disse hundene også, så med litt regler og klar tale har rottweileren vår lært raskt at kaninene ikke er til å leke med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg