DIY bestikkholder bryllup

Da var jeg kommet godt i gang, og de mange remsene jeg begynte å klippe ut av bordløperen i går kveld blir til stadig flere bestikkholdere. Jeg kom over slike på ebay, og vurderte å kjøpe de der. Jeg fant allikevel fort ut at det ikke koset mange kreftene å lage de selv. Det er to sømmer, og utrolig enkelt. I tillegg er det penger å spare. Jeg har ikke klart å finne slike bestikkholdere til under 300,- for så mange vi trenger, og ved å lage de selv havner jeg på rundt 200,- = 1 krone her og 1 krone der. I tillegg er det jo alltid gøy å lage noe selv, og jeg tror de blir hakket finere også. 

Stoffene jeg har brukt er kjøpt på ebay: Løper i hamp og denne blonden  

Jeg har klippet ut remser som er 12 cm brede.

Så har jeg brettet den ene enden over 10 cm, og strøket over med strykejernet

Så har jeg lagt en blonde over skjøten og sydd langs langsidene. Har man ikke en overlockmaskin så syr man med sikksakksting på vanlig symaskin. Det fungerer like fint, men kantene kan bli litt mer rustikke. 

Så enkelt er det, og da er det bare å putte servietter og bestikk i lommene.

Jeg har kjøpt stempel på ebay (HER) for å trykke på serviette som et persolig touch på bordene. Neste på listen blir å endelig bestemme meg for blomster og lys. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

18 kommentarer

Siste innlegg