Kaninbursdag

Om 8 dager fyller Otilie og Olivia endelig 4 år, det er i alle fall et endelig for de to små som gleder seg mest til å bli voksne og få sine egne barn. Spør du meg så ville jeg byttet ut endelig med allerede??  Men etter å se verden igjennom voksne øyne så forstår jeg nå hvorfor det virket som en hel evighet i mellom hver bursdag da jeg barn. For mens jeg tenker “er det fredag allerede” hver eneste fredag, så har jentene ventet på bursdagen sin hver eneste dag i veldig lang tid. De har ventet på den dagen siden før jul. Vi voksene svarer, “ja, nå er det ikke leng til dere har bursdag, det er under 3 månder igjen” og det eneste de får med seg i den setningen er “nå er det ikke lenge til dere har bursdag”.. En dag er lenge for et barn, en uke går kjempe sakte, en måned klarer de ikke en gang å forholde seg til. Så da spør de da, hver eneste dag: “er det lenge til vi har bursdag nå da?” 

Enda det bare er 8 dager igjen så er tid et vanskelig begrep og de kan spørre: “er 8 dager i overimorra?” 

Temaet for barnebursdag er klart. Jentene har påskebursdag i år, og med påske følger kaniner (harer), og siden kaniner er noe vi har nok av så kjører vi et fullt ut kanintema i bursdagen. Da blir det kanintallerkner og kaninkos på alle mann! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

15 kommentarer

Siste innlegg