Blondehimmel og brudekjole

I dag har jeg igjen tilbragt dagen hos mamma, for det å sy sin egen brudekjole tar TID! Men så SINNSYKT gøy det er. Det er vanvittig mange timer igjen før kjolen er ferdig, men nå har vi kommet så langt som til blondene, så det er først nå jeg har fått en pekepinn på det endelige resultatet. Og det blir SÅ LEKKERT! 

I dag har jeg sydd på alle blondene med store sting, slik at vi kunne prøve til det sise laget med tyll og se at alt ble bra. En egentlig ganske så nitrist jobb, ettersom det å sy på blonder, selv med store sting, tar mye tid – for at vi nå har tatt av alle blondene igjen før alt skal syes på med sting som tar enda lengre tid. 

Vi har også fått sydd det siste laget med stoff, nemlig et underskjørt med tyll som skal festes i kjolen, slik at kjolen blir stor og fin. Lag blir det i alle fall nok av, helt innerst mot beina har jeg et kjøpt underskjørt med ring slik at kjolen blir holdt ut fra føttene, så kommer kjolen med sine nå 6 lag stoff! Himmel og hav, kunne jeg ikke bare kjørt en helt enkel blondekjole? Haha!

Men fy flate. Jeg har aldri vært mer stolt, selv om det enda er mye jobb igjen. Kjolen kommer til å bli min drømmekjole, og jeg har lagt den selv. Det er helt ufattelig, og et tydelig bevis på at ingen ting er umulig. 

Jeg har så lyst til å vise dere hvor langt vi har kommet, men samtidig så må jeg vente i noen uker med det. Jeg har jo tross alt en mann som også titter innom her, og planen er at han ikke skal få se kjolen før bryllupsdagen, og da kan jo ikke dere heller. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

9 kommentarer
    1. Du er så flink! Men kunne ikke bare blondene ha blitt liggende med store sting til de var festet med små sting? 🤔

    2. Så fantastisk at du lager din helt egen brudekjole! Åå, det er så spennende å følge deg i denne prosessen. Jeg gleder meg til å se resultatet av brudekjolen Stine! :-)) Jeg tenker bryllupet deres blir kjempe vakkert! <3
      Håper dere får en fin helg og en fin påskeferie!

    3. Du er så flink! Synes det er såå gøy å følge med i denne prosessen! 😀 Er sikker på at den blir NYDELIG <3 gleder meg masse til å se den 🙂 God påske til dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg