Hjemmesydde kjoler til forloverene


– Ingen er som dere to – 

I tilfelle vi skulle få for lite å gjøre før dette bryllupet der vi gikk for “gjør alt selv”, så bestemte vi oss for å sy forloverkjolene også. Det er så typisk mamma og meg, at annet var ikke å vente. Jeg trodde egentlig at forloverkjolene skulle bli mamma sitt prosjekt, men så viste det seg at det var jeg som ble sittende bak symaskinen. Så er det litt gøy da, og ganske crazy at i bryllupet vårt så kommer 5 av kjolene til å være sydd av meg, som om det ikke skulle holde at jeg sydde min egen brudekjole. Haha. (Jeg tar meg alltid vann over hodet)

Vi startet kl 11 på mandagen, med begge forloverne mine hos mamma, og da resten av følget: mann med barn og søsters familie, kom i 16 tiden til påskemiddag, så var vi akkurat begynt selve syingen. BT lo, for han tror at vi bare skravler ettersom jeg ofte kommer hjem etter en hel dag med sying hos mamma og forteller noe slikt som: “i dag sydde jeg to sømmer”. Det høres jo lite ut, men det er tilpassingen som virkelig tar tid, vi skal jo ha skreddersydde kjoler, og da må man skredde litt før syingen starter. 

Vi ble nødt til å fortsette med syingen etter at følge hadde reist hjem. Bryststykkene til de fantastiske forloverne mine er nå ferdig, så en dag til med forloversøm så er forhåpentlig to vakre kjoler klare til bruk den 10. juni 2017.

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

4 kommentarer
    1. Litt utenfor – men på butikken “stoff og stil” Er det selvbetjening der eller hvordan fungerer butikken?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg