Med de nye blinkeskoene på

Jentene fikk den ene gaven etter den andre på bursdagen sin, så mye fint, og så mye ønsket, men var det én gave som overgikk dem alle, så var det blinkeskoa fra tante og onkel! 

De var på foten raskere enn papiret var av gaven, og de trampet rundt i sine nye sko resten av dagen, fylt av ren og ekte lykke over å ha fått noe så fantastisk nydelig som blinkesko. Sko de hadde ønsket seg så sterkt! 

Da kvelden for jentene omsider kom, og de takket farvel til sine familiemedlem så bar det inn på badet for tannpussen. Vi pusset og skrubbet hver eneste tann, med humor og latter, men så kikket hun opp på meg med et ansikt plutselig fylt av tristhet. “Mamma, jeg vil ikke kle av meg!”, sa hun og kikket ned mot gulvet. “Men du kan jo ikke sove med alle klærne på,” svarte jeg og satte meg på huk foran henne. “Men, men jeg vil aldri ta av skoene mine, noen gang, aldri.” sa hun og kikket opp på meg, nå med tårer i øynene. “Åh, du lille! Det er ikke godt å sove med skoene på, og tottene dine trenger å lufte seg litt. Hvis du aldri skal ta av skoene dine igjen så kommer du til å få vondt i føttene, og kanskje det til og med kommer til å gro sopp på tærne dine.” svarte jeg og størk henne over ryggen med begge mine hender rundt henne. 

Etter litt “om” og litt “men” så kom vi til en enighet, blinkeskoene skulle få stå rett ved siden av sengen og vente på at det ble morgen. 

Klokken 06:57 morgen etter kom de krypende opp i sengen vår, kun iført truse og sine splitter nye blinkesko! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

7 kommentarer
    1. Hehe! Dattera mi fikk blinkesko da hun ble tre for litt siden. Hun har ønsket seg det siden i fjor sommer. Var akkurat like stas her. Vi våknet dagen etter bursdagen av tunge skritt mot soverommet vårt, skoa var på og skulle brukes:)

    2. Jentene her i huset er en uke unna ettårsdagen sin og jeg har kjent litt på hvor vemodig det er at de har blitt så store så fort. Dette innlegget fikk meg til å glede meg til de neste bursdagene 😀 Så utrolig herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg