Den store sykkeldagen ble hjemme i hagen

Så mye de har gledet seg, så mye de har snakket om sykkeldagen i barnehagen! Endelig skulle de vise fram de splitter nye tohjulssyklene til vennene sine, de skulle vaske de og sykle, alle sammen. Så skjer det, oppkast klokken 2 om natten til den store dagen, og alt gikk i vasken. 

Så var det bare oppkast på ei, men der hun lå tett inntil meg, etter jeg hadde fått kastet hodet hennes over kanten av sengen i det jeg skjønte hva som ville komme, så sa hun med en gråtkvalt stemme i halvmørket:”Nå kan jeg ikke dra i barnehagen i morgen, og ikke søsteren min heller”. “Nei, du kan nok ikke det, men søsteren din kan dra om du ikke vil ha henne hjemme,” svarte jeg og strøk rundt i det runde ansiktet. Leppen begynte å bevre før hun sa “Jeg vil ha søsteren min sammen med meg!” 

Er det en ting som er fint med tvillinger, så er det vel nettopp det samholdet de får når en er syk. Da søsteren fikk spørsmålet om å bli hjemme eller dra i barnehagen denne morgen, så var hun like klar i sin tale. “Jeg vil være hjemme, siden søsteren min må det!” 

Det ble ikke noen sykkeldag på jentene denne våren, men da fikk vi gjøre det beste ut av det, og ha sykkeldag med de samme aktivitetene her hjemme. 

Så godt det er å alltid ha en å leke med! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

3 kommentarer
    1. De er så søte sammen! 🙂 men var jo dumt da at det ikke ble noe sykkeldag i barnehagen, men var jo en veldig god i ide å ha det hjemme istedenfor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg