Hjemmelaget 17.mai hårpynt

17. mai hos oss i år har havnet veldig i skyggen til bryllupsplanleggingen, så jeg kommer ikke til å styre med noe annet enn det som er høyest nødvendig. Det blir altså å heise flagget i flaggstangen i morgen og kle på oss bunader som mamma har strøket klare. Vi skal bort på 17.mai frokost og middag, så heldigvis er det lite jeg trenger å gjøre her hjemme. 

Men derfor tenkte jeg at litt hjemmelaget hårpynt gjort på 5 minutter, det skulle jeg klare å få til i løpet av denne dagen. Hårpynt til jentene er i alle fall noe jeg vet at de setter stor pris på. 

Så jeg flettet en stor og tvinnet en snor, til mine barns store beundring. 

Jålejentene stilte gladelig opp for å prøve ut hårpynten med det samme. I morgen kommer Otilie og Olivia til å være likt kledd i sine like bunader, så da blir planen å lage forskjellige frisyrer slik at hurven av folk vi skal være sammen med også kan se forskjell både fra avstand og bakfra.

Jeg synes fletter i ulike frisyrer alltid er det som passer best sammen med bunad, så her har jeg laget to ulike flettefrisyrer på jentene, der jeg har brukt de hjemmelagde snorene på ulik måte. 

Otilie har fått det hun selv kaller for “Anna-flette”, som er to utenpåliggende pariserfletter. I mellom flettene har jeg tredd snoren jeg har laget. Enkelt og veldig morsom måte å endre litt på en hverdagsfrisyre. 

Olivia har fått det hun selv kaller “Elsa-flette”, og er en skråflette med bånd. Fletten er litt mer avansert, og flettes med fire seksjoner hår, men så fort man får den inn i hendene, er den ikke noe vanskeligere å lage enn pariserfletter. 


 

Så da er vi klare for 17. mai.

Ha en fantastisk feiring i morgen!


– Speiltvillingene på Facebook – 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg