DIY Wedding Frame

3 helger og det er duket for bryllupet vårt! Nå er det innspurt, og jeg skal si det var godt å ta en pause fra sying for å gå ut å snekre litt i stedet. 

Et av mine prosjekter til bryllupet var nemlig å få laget en gigantisk ramme, som man får plass til hele seg selv inni. Jeg har nemlig en plan om at alle gjestene skal få kommet seg en tur inn i rammen og bli avbildet. Jeg synes det er en veldig morsom måte å få bilder av alle gjestene, og i tillegg er det så mange gode ideer til å ta bilder med en ramme som denne. Gjester kan stå på hver side og “holde” rammen, mens brudeparet står et godt stykke bak og ser ut som de befinner seg i bildet. Vi har en photo booth pakke fra festfabrikken.no som også skal på plass og er med på å gjøre bildene livlige og morsomme når gjestene tar de i bruk. 

Å lage en slik ramme er relativt enkelt, men det krever jo at man har litt plass til å oppbevare den. En sag som kan kappe vinkler er også å anbefale. 


DIY: 

Jeg har kjøpt karmlister på montér, og kappet to deler på 2 meter, og to deler på 1 meter, alle med 45 graders vinkel. 

Så kappet jeg til en ramme jeg skrudde sammen, som passer inn i 2×1 meter rammen min. 

Karmlistene festet jeg med lim, og noen få spikere (spikerpistol). 

Bak laget jeg en støtte, slik at rammen står. Jeg kuttet plankene i en vinket på 55 grader for å få riktlig støtte til bildet mitt og skrudde det fast til baksiden av rammen. 

Enkelt og så morsomt at vi måtte ta noen 17.mai bilder i den nye rammen også! Jeg liker det ofte rent og enkelt, men det er også mulig å pynte en slik ramme med blomster og sløyfer om man ønsker det. 


 

4 kommentarer
    1. Så fin ramme😍 Ett annet tips: Jeg var i ett bryllup der alle gjestene tok bilder inni en slik ramme med polaroid kamera og limte bildet deres i lag med en hilsen til brudeparet i en gjestebok😁 vi brukte parykker, briller, hatter, barter osv…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg