DIY bordkort – en stokk og litt papir

Bordkortene som passer PERFEKT til låve-, rustikt- og romantisk bryllup! 

For dere som etterhvert kjenner meg ganske godt her inne, så kommer det ikke som et sjokk at 1: jeg har laget bordkortene selv og ikke bestilt de ferdig, 2: at jeg har valgt en billig løsning, men som allikevel er helt prima førsteklasse.

Jeg har rett og slett spurt min søster om lån av deres vinkelsag. Jeg tok med en håndsag og gikk i skogen hvor jeg sagde ned et bittelite tre med en diameter på under 10 cm på stammen – spør meg ei om treslaget (Har du ikke et passende tre på tomta, så er det kanskje greit å spørre en bonde med litt skog om du kan rydde ned en liten kvist). Treet tok jeg med meg og delte det opp i ca 4 cm store treskiver. 

Jeg festet hver treskive til en klemme, og skar et spor som går ca en cm ned i alle treskivene. Klemmen er helt nødvendig for ikke å bli fingerløs!!  

Jeg kjøpte noen litt tykkere ark på hobbybutikk, klipte de til i A4 størrelse, og skrev ut alle navnene som jeg laget i Word til skriveren. Så delte jeg opp arkene til lapper med kutteplate. 

Så stilrent, enkelt og nesten gratis! 

–  Se mer av bryllupsplanleggingen her


– Speiltvillingene på Facebook – 

27 kommentarer
    1. Vakkert og kreativt som alltid!
      Elsker bloggen og spesielt i disse tider hvor man får så mye nyttig inspirasjon. Du skulle skrevet en planleggingsbok tema bryllup!
      Hva bidrar BT med når det kommer til bryllup?
      Ønsker dere masse lykke til!☺☺

    2. Så fine 🙂 Et lite tips er at du kunne brukt Silhouette maskinen din til dette. Da kunne du spart deg for en del tid på kuttearbeid 🙂 Det er uante muligheter på maskinen. Print and Cut ville vært en fin funksjon 🙂

    3. Elsker måten du lager et “billig” men fantastisk bryllup på ☺ det handler jo tross alt om kjærligheten og ikke det og sette seg i gjeld for en dag hehe. Her er drømmen og leie en dommer og ha bryllupet i skogen med bare noen få av de nermeste 🤗

    4. Så fine! Du er så flink, Stine! Det var faktisk på grunn av din blogg at jeg prøvde ut symaskinen, og nå er jeg helt hekta! Har til og med startet å blogge:) Tusen takk 😀

    5. Hei! Jeg skal gifte meg i sommer også, og syr min egen kjole. Bare lurte på om du ville dele oppskriften på toppen til forloverkjolene? Syns det er så vanskelig å måle det rett (til en sånn sweetheart).. Du er utrolig dyktig og jeg gleder meg til å se hvordan det blir 🙂

    6. Wow! De bordkortene skal jeg ha i bakhodet til vår første konfirmasjon her i huset. Kjempefine!! 🙂

    7. Trude: 🙂 Det er smak og behag, men det mangler enda blomster, så helhetsinntrykket blir nok litt anerledes, dog det ikke blir noen sterke farger på dem heller 😀

    8. Lise: Så spennende 😀 Jeg har dessverre ikke mulighet til å gjøre det nå, det ville kostet meg utrolig mye jobb, og med under 3 uker til bryllup er det ganske hektisk. Men kanskje du kan finne en del forklaringer på youtube eller noe ?

    9. Silje: Tusen takk 🙂
      Han har ansvar for litt praktiske ting, bestilling av lokale, transport osv. I tillegg må han jo bidra en del når lokalet skal ordnes. 🙂

    10. De var kjempefine! Kjekt med en slik kutter for rette og pene linjer – hvor er den fra? Gleder meg til å se alt det kreative du har ordnet til en billig penge! Lykke til med siste innspurt før den store dagen deres 🙂

    11. Hei Stine! =)
      Bloggen din er bare helt herlig å lese, så mye inspirerende tips og oppskrifter =)
      Hvilken skrifttype har du brukt på bordkortene i bryllupet ditt forresten? Klem klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg