Hårkatastrofe før bryllup!

Sist uke hadde jeg time hos den flinkeste frisøren min, jeg har hatt balayage med veldig lyse tupper i en kald tone i lang tid, men nå før bryllupet ville jeg bli mørkere, og få en varmere tone. Jeg er jo brunette, så målet var å se litt mer naturlig ut, samtidig som en varm farge passer bedre enn en kald tone når jeg har en ivory farget brudekjole. 

Siden jeg har vært så kald blond i lang tid nå, måtte jeg få en del rødtoner i hårfargen for at ikke reultatet skulle bli grønt. Håret mitt som både er gammelt og svært langt fører med seg litt slitasje og tørrhet, dermed sugde det til seg alt av farge på et blunk og fargen ble både for mørk og veldig rød. Jeg skulle se hvor mye av fargen som ble vasket ut over helgen, i tillegg skulle jeg påføre en hårkur for å booste brunfargen. 

Det var under boostingen av brunfargen her hjemme at krisen satte inn, de lyseste og mest slitte tuppene mine spiste opp den brune kuren så til de grader at håret ble svart de 10 siste centimeterene av håret mitt – jeg vet ikke hvor mange ganger jeg dusjet håret etter det for å prøve å få bort fargen igjen. Så etter et iherdig forsøk på å roe litt på rødtonene, så endte jeg i stede opp med en fargespekter av rødt, brunt, grønt og grått hår. 

Jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å redde håret mitt, men det var det altså. I dag tok Marthe Beate en rens på håret mitt, som fjernet alle fargeskadene jeg hadde påført meg, i tillegg gikk jeg tilbake til å bli en del lysere igjen, men nå etter at Marthe ble ferdig har jeg endelig fått bryllupshåret mitt i varme toner og litt mørkere enn jeg var sist uke! 

Så mitt tips til alle som skal gjøre en endring på hårfargen før bryllup, begynn i litt god tid i tilfellet håret bestemmer seg for noe helt annen enn hva du hadde tenkt deg! 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

18 kommentarer
    1. Håret ditt ble kjempefin! Og jeg synes du så helt utrolig vakker ut uten sminke, tror ikke jeg har sett deg sånn før!

    2. Katarina: Tusen takk 😀 Åh, så hyggelig å høre, er ikke så ofte jeg kjører en sminkefri stil i “mediene”, selv om jeg sjeldnere sminker meg enn går uten til det daglige 🙂

    3. Wooow, så fint det ble tilslutt! Må helt ærlig si jeg tenkte: hmm, det var ikke såå fint det der, etter du var hos frisøren sist, haha! Men nå ble det jo bare helt utrolig! Synes du er kjempefin med lyse tupper også, men helt enig med at det blir finere med litt varmere hår til den lyse kjolen. Du ser smashing ut både med og uten sminke! <3

    4. Så fin du ble! Og veldig enig om hvor vakker du er uten sminke! Tvillingene er veldig lik deg! Men det såg jeg mye bedre nå uten sminke! Masse lykke til med bryllupet! Må dere få en uforglemmelig dag! Og husk å ikke slit deg fullstendig ut til bryllupsdagen! Giftet meg for to år siden, ble en fantastisk og uforglemmelig dag! Men kunne tenke meg å ha litt mere energi, kjente det spesielt på kvelden/natten. Så hadde jeg skulle gjort det om igjen så hadde jeg heller spart mer på energien på forhånd og istedet for at alt skulle være perfekt 🙂 bare et tips 😊

    5. Så fin du ble – nå syntes jeg du var utrolig fin fra før av også da! Hvor er den tåkegrønne toppen din fra på før-bildet? Den var også nydelig <3

    6. Lene: Tusen takk 😀 Åh, så morsomt å høre, er ikke mange som sier det 🙂
      Jeg har det meste under kontroll, så jeg tror jeg skal klare meg uten så mye stress på slutten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg