Et selskapslokalet i særklasse

Man kan spørre seg selv; hvor begynner man etter en helg som denne? 

Tårene sitter fremdeles løst, så jeg tror jeg må få lov til å fordøye litt av helgens begivenheter før jeg kan fortelle om selve dagen, dagen som overgikk alt annet, dagen som ble og antageligvis kommer til å forbli – den beste dagen i vårt liv! 

Så la meg få lov til å vise fram det jeg har planlagt og jobbet med i ett år. Selskapslokalet som ble enda mer fantastisk enn hva jeg selv drømte om! 

På torsdag fikk vi tilgang til vårt drømmelokale: Bakke Mølle i Re, Vestfold. 
La meg få lov til å fortelle litt om dette stedet. Møllas historie strekker seg helt tilbake til det tidlige 1600 – tallet, og har vært utnyttet til drift av kvern og sag fra sein middelalder. 

Mølla ligger bare noen km fra bostedet vårt, og derfor har vi alltid visst om denne mølla, men det var ikke før etter 2008 at det falleferdige bygget plutselig ble lagt merke til langs veien. Øyvind Skjeggerød fikk da full adgang til å benytte demmingsrettighetene til sitt formål; driften av Bakke Mølle- et energihistorisk senter. Et større arbeidsjern, og en mer nevedyktig mann tror jeg ikke man kan finne. All sin tid de siste årenen har han jobbet for at det nå finnes en perle av historie i Re kommune, og detaljene strekker seg ut til fingerspissen.

Med en fantastisk ramme, kunne pyntingen til et romanisk låvebryllup egentlig ikke bli så fryktlig vanskelig. Utenfor svømmen det ender i demningen, lyden av fossefall høres, og for våre bestefedre, så kunne vel ikke et slikt museum vært mer interessant. Jeg skal selv si at Møllas historie klarte å få meg rørt og engasjert, selv oppi all bryllupsplanleggingen. 

Det siste året har jeg brukt mye tid på planlegging, jeg har handlet inn nesten alt av pynt på eBay, og uten om det har jeg vært rundt hos familie og venner og lånt Norgesglass og melkespann for å pynte i stil med det selskapslokalet vi valgte, for uten om det har jeg sydd bestikkholdere, og kappet til bordkortholdere, min mann har saget vedstubber, og hjulpet meg der hjelp var nødvendig. Men det blir ikke et selskapslokalet bare med planlegging. På torsdag stilte familie og venner opp, og bare jeg skriver det her, så renner tårene på ny. For den hjelpen vi har fått er bare et bevis på hvor gode folk vi har rundt oss. 

Jeg må også få lov til å takke festfabrikken.com – for å låne oss alle stolene rundt bordet, og alle glassene oppå. Det satte virkelig kronen på verket, og lite visste jeg, at det faktisk er mulig å låne alt tenkes kan til et slikt selskap, og maken til service er det sjeldent å se – så tusen takk.

Nå vil jeg at dere skal nyte bildene, så kan detaljene komme i ett nytt innlegg. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

35 kommentarer

Siste innlegg